28 martie 2016

GENERALUL și MANUALUL

Am văzut-o și pe asta. N-am primit gol nici de la fosta campioană mondială pe numele ei de clasament FIFA, Spania. Generalul Puiu Icoană își freacă primele două mâini apoi își scuipă între degetele de la picioare putând să-și răsfoiască în liniște ”siviul” de tip palmares. Merge la Paris să cucerească Bastilia, după mai bine de două sute de ani, cu viitori matematicieni propuși de ferefeul condus de dirigintele Burleanu. Acum, tricolorii, o dau pe matematică. Cu limba română e mult mai greu, chiar și generalul Puiu Icoană știe că atunci când vorbește îi este și lui greu să-și traducă propriile faulturi ale propriei limbi. Nu-i bai, ca fost parlamentar se aceptă (l-am scris cu un singur ”c”) din respect pentru tăticuțul Puiu.
Nu știu dacă și-a lăsat balele pe icoane la meciul cu Spania pentru că nu l-am văzut...pe general. Ca zi de Paști pentru catolici posibil să fii renunțat la gestul iubirii de sub poarta Feleacului, că a sărutului e la Târgu Jiu, noua stație a matematicienilor lui Burleanu, asta numai după ce se realizează stadionul din orașul cu lumină și culoare.
Mi-e teamă de un nou proiect al ferefeului. Să învățam istorie prin fotbal, că atunci pe lângă alegerea prafului de pe tobă se mai aleg și alte scursuri.

E bine și cu un egal. Generalul Icoană și-a atins obiectivul. N-am primit gol și cu punctul acumulat plus cele trei de la Giurgiu (n.n. România – Lituania 1:0) echipa e pe primul loc cu 4 puncte în clasamentul imaginar al personajului real generalu și cei trei muschetari. Am dominat Spania la toate capitolele, chiar și la ecuația de gradul II cu necunoscutele vremii. Drumul spre Franța trece prin manualul de matematici aplicate. Generalul Icoană, la viitoarea oră de diriginție, poate solicita din partea ministrului Curaj (așa-l cheamă, nu-i pamflet) modificarea orelor de geografie în...pauzele de geografie, iar cornul și laptele să existe doar în licitații, în realitate câteva ecuații de pe tricou. 
foto: ziuanews.ro
Nu-i bai, acest 0-0 a ridicat cota echipei naționale la 14 meciuri fără înfrângere. Mentalitatea matematicienilor lui tata Puiu e una de învingători (cititorule, dă-mi voie să râd), puși cu burta pe carte și cu frica-n spate. Ion Ghițulescu spunea, după meciul de duminică seara, scurt și la subiect: ”cu frică nu rezolvi nimic”.
Ibericii nu știu ce au vrut duminică seara. Ba au încercat să rezolve o ecuație simplă, ba au desenat o floare și câțiva grădinari. Ce știu în schimb e, că ei au venit nepregătiți la ora de matematică. E drept că atunci când au citit textul problemei, semnele de punctuație ale generalului de pe teren și-au notat traseul neuitând să spună, în gând ce-i drept, nu-s răi ibericii ăștia din grupa pregătitoare. Una peste alta simt că matematicienii generalului nu vor mai intra la ore prin...Cluj.
Aștept primul meci cu manualul...în geantă.
ps. Nesimțitule ce ai distrus momentul respectului pentru Johan Cruyff să pleci din țară și să te declari matematicianul lu’ pește!
De dincolo și de dincoace de...haritmetică!

Un comentariu:

  1. Am crezut că mor când l-am auzit pe cel ce a stricat momentul de reculegere dar publicul a salvat momentul aplaudând în memoria lui Cruyff. Cât despre aritmetică... Pilu tată. E urâtă aritmetica asta. Dar când am spus că mor să văd echipe cu fotbal pasiv că elimină o Barca (vezi Juve si Chelsea) m-au blamat toți și mi-au zis ciocu' mic. Rezultatul contează. Unde e adevărul? Mi-e dor de Industria Sârmei cu Bumbuț neobositul, cu Uleșan Rapidu' cu Muri, Pele de Câmpia și de meciurile alea de divizia B muult mai tari decât ce vedem azi în Liga Întâi. Azi am văzut Dinamo-Astra 1-4 și ma tot gândesc e Dinamo B de la blat? Au făcut aritmetică la pătrat. 3 puncte și 3 goluri diferență de golaveraj. Ha(lal)ritmetică!!!

    RăspundețiȘtergere

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...