02 ianuarie 2022

2022

 2022 ajung doar două cifre pentru un an cu… de toate precum șaorma pandemică. 

Nu sunt un maso-chinuito-dobitoc să-mi doresc un an plin cu decepții și neajunsuri, dar dacă o să tăbărască peste mine (și nu numai), să mă cred… profet? Nici pomeneală, dar asta-mi șoptește… mirosul. Ce să-i fac dacă sunt trecut prin boală😂.

Un clasic plugușor mă amenință cu artificii șantieristice și metalurgice – “tare ca piatra, iute ca oțelul” – pietre mai sunt, dar oțelul s-a cam… topit. Mici “inginerii financiare” au transformat oțelul autohton în supermarketuri “prietenești”, dar nu asta-i problema majoră, ci… etajul.

Da, da. Etajul.

Dadaismul ește și el prezent in minișaorma începutului de an. Maionezele curg pe degetele “murdare” și metaforele dispar precum președintele de țară. Cred că profesorașul de la Sibiu, mare iubitor de copiii… altora (cei din umbră știu ce vorbesc😩) este primul președinte de ținut, regat, suprafață sau trib ce nu-și iubește ceata. E trist, dar anul începe cum s-a și-ncheiat. Cu mască și fără mască. Românașul Arafat umilește trecutul istoric al nației mele. Îmi iubesc patria, chiar dacă unii încearcă să-mi distrugă ideea și emoția, dar nu pot. Nu au cum!

2022 politic? O comedie serioasă. Actori de tot kkt-ul, murdari pe buze cu textura deliciosului “dulce turcesc” ce-și savurează incompetența prostiei mele. Femei noi în partid, precum Florina Cîțu sau Marcela Ciolacu, vor încerca să-și optimizeze poziția… politică. Penetrările vor asedia cele două redute. Din tot acest rahat autohton numărul diabeticilor rămâne neschimbat, pancreasul va produce insulina necesară morții premature. Pensiile speciale le-a zăpăcit pionierul premiat de Ocna… Mureș, asta așa pentru cei cu școală multă spre surprinderea lui Simion galerie sau neguraliva Șoșoacă.

Pot înșira timp de un deceniu “eșecele” politice din 2021 ce se vor plimba prin… 2022, dar cui îi pasă? Nimănui. Liber schimbismul autohton va dezamăgi alegătorul, dar nu și… votul. Rahatul îl voi găsi pe farfuriile alegătorilor dornici de gust dulce și mai ales… profund.

Ciolacii, johaneșii, bogdanii, șoșocii sunt doar elementele minore din lungul șir al celor ce au jecmmănit și vor jecmănii țărișoara asta. Mi-aș fi dorit să scriu JEGmănii, dar limba română mă obligă să tac și să accept JEC, dar potriveala e…JEG.

Economic 2021. Pandemia încă n-a ajuns la capăt. Ne, de fapt mă, mai coboară. Gazul, curentul sunt doar două elemente necunoscute din ecuația cu șapte sau chiar opt necunoscute. Economiștii lui pește stricat mă amenință cu informații nevirusate. 😂

Economia autohtonă va acționa sub imboldul copy-paste. Profesorașul sibian va promova meditațiile în mediul academic. Profesorii săraci pot achiziționa doar cinci case, cea de a șasea rămâne donație ca semn de prețuire pentru duetul sărac și cinstit dintre tovarășul Iliescu și Pionierul Bogdan.

Tovarășul Iliescu: :”…nu-s apărătorul sărăciei (să mori tu că-i așa 😂), așa cum spune Ponta (altă mare mizerie politică) și nu am pledat pentru sărăcirea tuturor. Dar mai bine sărac și cinstit…”

Pionierul Bogdan: “… sărac şi cinstit, nu există aşa ceva. Trebuie să fie bogat şi cinstit sau bogat şi mecenat. Aia este ideea pe care trebuie să mergem. Eu am spus atunci când am intrat în politică, am şocat în unele emisiuni. Pentru că am spus, doamne, eu nu sunt sărac! Eu sunt destul de bogat, Dumnezeu mi-a dat destul de mult…”

Aici sunt obligat să tac, pentru că în salvarea pionierului a intervenit Dumnezeu. Cum să-l cerceteze ANAF-ul pe Dumnezeu, nici chiar pe cel de-al doilea fiu pe pământ nu-l caută nimeni (marele Alb, Dany boy)


2022 Adiministrativ? Dezastru cu ”D” mare și oameni mici. Reașezarea nației abia peste deceniile profetului comunist Brucan. Luminițele capătului dorit este ascuns sub paravan multinațional. Discreția meritocrației se adâncește fără gust și miros. Virușii vor dansa pe mese, dar fără față de masă. Copiii viitorului se vor naște direct cu mască pe față și fără drept de amintiri. Părinții lor, probabil numai tați, se lăfăie pe plăJi neînsorite. Ploile vor inunda dreptul la speranță. De ce? Uite așa simt eu acum. 

2022 interesant? Da.

Dur? Foarte.

Morți? Și morți.

Vii? Nu contează… deocamdată.

Să ai parte de șaorme cu gust și după vreau… răsplată!

La mulți ani!

De dincolo și de dincoace de 2022, Pilu Calendaru’

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...