06 martie 2014

MULŢUMESC, RĂZVAN


         Cu ceva vreme în urmă scriam „aici” (n.n. http://sasesicinci.blogspot.ro/2011/12/ioane-iti-multumesc.html ) o poveste de mulţumire lui Ionuţ Badea. Evident nimeni nu-i perfect sau de neînlocuit. Din punctul meu de vedere a fost primul antrenor „academic” al echipei de fotbal „U” Cluj. Ca-n orice poveste s-au găsit şi „critici” ce mi-au reproşat „scrisul după dictare”. Liberatatea de exprimare e garantată de Constituţie şi respectată de Dumnezeu. Tac şi-mi povestesc…poveştile mai departe şi în acelaşi mod. „După dictare”. Spre deliciul criticilor sau a şobolanilor ce put şi se înmulţesc, din păcate. Iubitule cititor, tu faci parte din alt registru, aşa că-mi permit să te reţin în faţa acestei poveşti fără prinţi, prinţese sau flori la fereşti. 
În dreptul lunii martie, mai exact pe 4, expresia deloc fericită a fost, cutremur. Asta poate legat de tragedia din ̕77. De aici încolo e…tsunami. La mai puţin de o zi, fenomenele climato-atmosferice s-au năpustit peste clădirea zidită de nemeşterul Manole, pe numele său de naş, Mircea a lui Sandu. Nu vreau să-ți povestesc despre trecutul naşului prin ale fotbalului. Această poreclă n-a coborât peste nouarul studenţilor bucureşteni din cer în urma cununiilor în faţa altarului cum ai crede, nici într-un caz iubite cititor, ci datorită „minunatelor condiţii”. Cu mult umor am privit spusele lui la finalul mandatului. „Sper să păstreze ce am construit eu în 24 de ani”. Aici, în poveste au căzut peste mine ca un trăznet aceste cuvinte. Alţi indivizi, la fel de inteligenţi au lansat o expresie din epoca de aur a lui ceauşescu (dacă nu suporţi numele cu „c” mic, înlocuieşte-l) – „ce a construit acesta într-un an, ăştia nu tencuiesc în două decenii” -. La o primă lectură nu sare în evidenţă asemănarea, doar la o analiză pe…cincinal. Da, povestea de astăzi pleacă înspre ceva.
Pleacă spre Răzvan Burleanu. Răzvan ai cerut, şi pe bună dreptate, demisia secretarului general (n.n. A.K.). „Cojones”  musai să existe. Cu inspiraţie şi înțelepciune „ejaculează fotbalistic” peste toate rebuturile ce n-au avut realizări „sexual-fotbalistice”. Cititorule nu-i o poveste cu o minge într-un dormitor, dar „adormirea” fotbalistică există, aşa că n-am altă inspiraţie de a localiza „marile succesuri” ale naşului. Ptiu, firaş să fiu vorbesc despre naş şi am promis că vorbesc despre Răzvan. La loc comanda.
Salut Răzvan, de fapt bună ziua domnule Burleanu, preşedinte a ferefeului. De astăzi mi-ai intrat în cătarea cuvintelor şi a poveştilor. Asta e. Eu „scriu după dictare” (şobolanilor vă place?). Lângă tine n-are ce căuta Avram. Atenţie, tipului îi plac elicopterele, deci lucrează la…înălţime. Puşcaş? Adică cum, te dai cu hitul „puşca şi cureaua lată”. Nu-ţi stă bine. Chivorchian? Chiar dacă te-a lăudat, pardon te-a apreciat, lasă-l să dospească până „dă pe dinafară”. Tu ai fost ajutat de Dumnezeu şi puţin de…justiţie. Acum e rândul tău să ajuţi acest sport. N-ai traspirat pe gazon, dar ai aproape de miros de vestiar şi iarbă, ai aproape oameni ce au performat, ai aproape oameni ce cred în tine şi nu în „metodele” de până acum.
Regretele unor jurnalişti legate de G8, mă lasă rece, dar nu ca berea. E jenant, sau poate „sponsorizările” (şobolanilor vă place?) au căzut. N-ar fi o surpriză ca decizia să fie revocată faţă de G8. Cuvintele mele rămân aceleaşi. După faptă şi răsplată. Eu n-am de ce să spun trist. Ci el, eroul din G8. El a decis ce şi cum, despre binele lui şi a anturajului, nicidecum a fotbalului. Ciudat, regretă şobolanii, nu reprezentanţii cluburilor…sărăcite.
Răzvan, pardon domnule Burleanu preşedinte a ferefeului, primul lucru l-ai făcut. L-ai umilit în direct pe A.K. Merita. Înainte de a întinde organigrama, atenţie la…spate. Pregăteşte-ţi următorul scaun. De fapt acesta e începutul. Ce voi face…după – acesta e „spatele” tău. Meritocraţia în România n-o găseşti, nici măcar în dex-ul limbii române. Chiar, n-ai nici un ungur în staff. Explică-i cum ai reuşit şi lui Viktor Ponta această metodă. El n-a avut inspiraţie. De fapt cuvântul inspiraţie înlocuieşte un şir interminabil de ejaculări politice.
Răzvan, tu ai şansa de a da încredere celor de vârsta ta. Nu le distruge viitorul. Ar fi păcat. La fel ca tine mai sunt şi alţii. Unul e Dedu, de la handbal nu cel de la PRO TV, chiar dacă legăturile sunt exagerat de apropiate. Şi el are această şansă. Ca voi e şi Corina. Da, Corina Ungureanu cea care a pozat în Playboi cum se grăbesc şobolanii să-ţi reamintească ţie, iubite cititor. Da, fătuca asta se ia la trântă cu…alegerile din mai. Pariez pe tine Corina. Voi  şi ceilalţi din grupul vostru n-aveţi dreptul de a distruge şansa generaţiei viitoare. Sunteţi arhitecţii proiectelor ce dau şansa construcţiilor pentru urmașii acestei naţii. Vă rog nu-mi distrugeţi visul, speranţa şi tot interiorul meu. Iubite cititor înainte de a-i critica, hai să-i ajutăm. Merită.
Aştept ca ziua de mâine să fie la fel de senină. Aştept ca ziua ce a trecut să n-o regret. Aştept ca ziua de azi să exite. Pe lângă A. Dedu, C. Ungureanu şi R. Burleanu sunt mulţi anonimi. Cititorule habar n-ai câţi sunt pregătiţi pentru start. Vreau o lume a progresului cu progresiști. Apropo, sunteţi în căutarea…cuvintelor şi apropo (îţi place expresia) cred că-i o glumă proastă şi lipsită de normalitate aberaţia cu 7.000 de euro pe lună şi pe pământ pentru cel ce nu-ţi va fi naş la…nuntă.
Mulţumesc Răzvan că-i dai o şansă fiului meu. 
De dincolo şi dincoace de progres, Pilu. 
p.s. citorule dă-mi de veste când apar aberaţiile! Cum „naşu” e preşedinte de onoare a ferefului? Ghiţă Pristanda ar spune: „curat onoare!”.



Un comentariu:

  1. Samariteanul de la FRF6 martie 2014 la 16:31

    Prima decizie a noul naş. Chivorchian secretar general. A doua. S-a înţeles greşit ce s-a spus despre Piţurcă. Trei. Naşu rămâne cu bani. Şi nu puţini. Patru. Nici nu mai are rost. Cinci. Cred că Burleanu te-a păcălit. Şase. Azi, mâine preşedintele federaţiei e dispus să-i ducă personal solicitarea prin care Popescu cel cinstit să redevină ce a fost şi poate mult mai mult.

    RăspundețiȘtergere

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...