03 septembrie 2016

E ZI DE MECI

Construcția drumului ce duce spre Rusia începe la Cluj. E adevărat că imperiul țarist s-a învecinat cu cine a vrut și când a vrut. Nici țarul Nicolae n-a fost sigur dacă Transnistria e a imperiului au ba. În povestea de astăzi mă rostogolesc ca o ”laptă” și poate prind prima victorie a naționalei de fotbal la Cluj. Nu-i blestem, dar când echipa națională a jucat la Cluj a făcut-o de cacao, rahat și terci.


Adversarul de acum e unul comod ca palmares. ”Tricolorii” le-a băgat-o între ațe de atâtea ori cât repetenția de astăzi a fotbalului autohton. Patru.

Nu știu dacă astăzi trec clasa. Diriginte nou. Un neamț. Tot un neamț e și la cotroceni și degeaba. La Cotroceni e ”România lucrului bine făcut”, la fotbal e ”spune-mi cine ești, să-ți spun dacă te doresc”. Neamțul ăsta e mai ”oț”. E uns cu fapte, stil și are miros de...viitor. Burleanu, nici în somnul de la prânz, nu cred că a vrut să-l schimbe pe Icoană: El, Burleanul (nu e greșeală) s-a gândit la viitorul...lui. Realegerea! Asta-i pohta ce-ți dezvoltă...apetitul prin ferefeul atât de curat și uscat precum apele nepoluate și uneori curgătoare de pe la noi. Încep să curgă râuri ce n-au izvor! (Concordia, ACS, Lignitul, Cimitirul Năpăstuiți – orgasme politice în fotbal)
Da. Neamțul are o obligație. Burleanu președinte și o autostradă care să lege nația asta de mama Rusie. În 2018 limba oficială e...rusă, de parcă până acum a fost...maghiara. Na, poate îmi spui cititorule că-s șovin. Eu sînt...vegetarian și atât (”e unii” ce dau carne spre degustare).
Daum, că așa-l cheamă pe neamț, cred că-i protestant, așa că urmă de icoană nu are pe buze. Daum, că așa-l cheamă pe neamț, știe despre ce-i vorba în propoziție. Are umor, deci e inteligent. Îi place să se plimbe pe axa: Germania – Turcia – Austria de unul singur, lăsând imigranții la mâna ”bunoacei” Merkel.
Burleanu a fost și este președintele ferefeului spre surprinderea lui Mircea Sandu chiar și astăzi. ”Minicandidatul” de atunci n-a ținut cont de ”nasul fin al neamțului” (cocaină în limbaj clasic) și nici de decizia ”șăfilor” din fotbalul german (anularea contractului pentru naționala Germaniei și numirea lui Rudi Voller) și a decis că drumul spre Rusia nu poate fi deschis decât de un...neamț. Nu cred că Daum și-a propus să cucerească Stalingradul pentru că nu știe în ce grupă...ajunge.
Să revin la meci. Am revenit.
După splendida surpriză din Franța când naționala s-a lăsat învinsă de echipa Albaniei – îți place cum am scos-o măi Icoană? – astăzi față în față cu ”modesta” echipă a Muntenegrului. Dacă fac o paralelă dincolo de sport între litoralul lor și a nost, al nostru e...anost. Oamenii ăștia din Muntengru știu ce înseamnă...servicii. (https://www.youtube.com/watch?v=ruJABTkX8To) Merită. (n-am făcut nicio aluzie la meritocrație)
Să revin la joc. Am revenit.
Echipament nou. Jucătorii nu sînt noi, dar sînt toți. La centru un...regalist. Nu-i pe placul Burleanului. Fotbalul n-are nimic în comun cu monarhia, ar fi fost de preferat un maghiar sau un ceh. Englezul are un defect din start. E în minoritate. Noi, de fapt ei, sînt 12. Am văzut peste tot sloganul – eu sînt 12 – și greu îmi explic de ce toți sînt 12. De ce nu se trece de această barieră. Vreau să fiu...13!
Să revin pe teren. Am revenit. Prima recoltă a fost ”răpită” de un produs lactat expirat. Unt old. Amestecul ăsta de ”muzică bună” cu iarbă – spre bucuria neamțului de pe bancă – dă bătăi de cap oamenilor din agricultură, că-n sport Elisabeta Lipă rezolvă. Acolo unde nu poate ea își cheamă ajutoare (vezi cazul casa de la...Rio). Firele de iarbă sînt toate. Oamenii din jurul Burleanului au numărat cu precizia sistemului de joc biletele vândute, arătându-i primarului (emil boc) că nu numai baschetul...vinde!
Nu cred că echipa Muntegerului poate să cucerească cele trei puncte...în prima repriză. Cota de piață și pariuri e mică, însă poate să se opună înfrângerii spre disperarea parcărilor aglomerate de pe autostrada România – Rusia.
Am obosit. E minutul 1 și nimeni n-a dat niciun gol. De ce? Simplu. A divorțat fata cea mică a lu‛ Băsescu. Burleanul e distrus, tocmai acum când era aproape de...”succesuri”.
Tratați-mă precum textul. La bâză.
Hai că-i batem și sînt fericit. Burleanule te-ai supărat? Las că-ți trece, ai liber de la mine să aduci...tezaurul.

De dincolo de meci, Io.

Un comentariu:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...