13 august 2020

TREI PURCELOASE

La toamnă ne alegem, dar nu recolta și poate mergem și la școală, ce-i drept fiecare după cum crede de cuviință. Duduia de la edu punct ro, modestă intelectual și profesional, încearcă să devină utilă (sâc) și să câștige apetit sexual, pardon apetit politic, scuze încă o dată, capital politic pentru noii liberali, proveniți din diferite partide. Liberalii normali au plecat spre Cer, iar urmașii lor au intrat în pesede.

De pe centura traseisto-penalo-obligatorii mă văd silit (uf, mă obligă neamul) și nesilit de nimeni să-mi fac singur semnul celor patru puncte cardinale. Celebra sârmă ce s-a svârcolit printre mațele nu mai puțin celebrei dudui Firea lasă urmări electorale clare: candidat la primăria capitalei. Sârma agitatoare, chiar dacă a  avut dimensiuni reduse pentru legat baloți sau alte operații agricole chair așa, cine n-are sârmă să-și cumpere o propulsează pe duduia soție de primar în  polpozișăn. Gabi nu se pierde cu...”firea” și privește acest joc ca pe un concurs propus și corectat de o altă duduie la fel de valoroasă. Anisi și nu mai știu cum, ea zice că-i șefă la învățământ. Apropo, înainte de 90 la învățământ tot un șăf de calibru a avut școala românească! Duduia Gabi îmi reamintește că ea are o țară, acum mai vrea (încă o dată) o capitală. Găbița m-a poftit cu ospitalitea ei de moldoveancă parvenită în țara ei, acum mă inivită (și ce-i dacă n-am buletin de București) să-i răsplătesc neajunsurile politice  alegând-o drept mare cucoană. Sârma ce i-a provocat mari dereglări politice, i-a blocat și succesul literar. După uriașul succes poetic păcat de festivalul național Cântarea României muza versificatoare s-a diminuat, cum se diminuează acum șansele ei de a deveni cucoană de București! Nu i-am citit poezia, dar o comentez. Ha!Ha! Ha! Găbiță, tu chiar crezi? Titlurile amenință un succes politic.

Volumul ” O altă lume(poezie) și Țara sucită și-nvârtită (carte pentru copii) au din start nume strălucitor. Conținutul este peste așteptări. Volumul de poezie chiar la debut a primit premiu! Premiul pentru... debut. Cartea pentru copii n-a avut același succes pentru că debutul în România e... o singură dată. Păcat, cei mici meritau și ei un premiu. Atenția ta pentru ei a fost evidentă. Peste două mii de creșe, trei mii de grădinițe, școli și parcuri pentru copiii străzii și a parinților derutați și nervoși, au fost doar câteva din realizările tale de mare cucoană. De pistele de biciclete nici nu vreau să scriu. Toți posesorii s-au bucurat de pistele colorate și întinse pe... verticală în nepoluatul București. Ești o mică fufă de Veneția, sau nu, ăsta e numele filmului regizat de Petre Bokor. Apropo, ai habar de sensul... tufei de Veneția? Și acum mă scald în versurile tale, poetă ce ești tu de primăriță capitală. Mă plimbi printre rime, mă arunci peste povești și umbre, ce mai ești atât de excitată poetic încât orgasmul meu politic crește în... sondaje. Premiat-o, explică-i electoratului ce și cum se mănâncă poezia în care n-ai vrut să te arunci peste tricouri, goală fiind, dansând peste băncile mâzgălite. Nu te întreb cum erau mâzgălite băncile pentru că risc să te lovesc cu un adjectiv aspru. Rușinos duduie, dar am o veste bună. Ai ajuns la capăt.

Candidatul ce parcă se află în opoziție tot timpul e liniștit. Marinarul îi ia palme (este obișnuit)  peste ”șușu gol” ți place nebunaticule?) și rămâne în opoziție încă pe atât. Reinventarea stimate domn nu te-a avut în vedere. În timp poți să-i aduci câte un pahar de ”pepsiglas” analfabetei funcționale de la edu punct ro, s-o ajuți la spălat rufe și lenejerie intimă (te bagi?) prin metode doar de tine știute. Frecarea rufelor poate aduce creșteri procentuale spre disperarea bor-ului. Stimate domn, ce nu înțeleg (încă) cum un matematician de valoare domniei voastre poate să-și bată joc de aritmetica elementară. Concret aritmetic vorbind, dacă ai în mână peste două mii de dolari și-i lași jos, spunând că șaizeci (60!!!) tot de dolari sînt mai mulți ca două mii, cum naiba faci din fotoliu de primar să zguduie” capitala, cu Dragnea în arest și Iohannis la Cotroceni? NU înțeleg și basta. Fie vorba între noi cred că n-ai nicio treabă cu primăria, catedra este salvarea ta spre disperarea duduii cu ”pepsiglas” și fuga de răspundere.

Al treilea candidat din sfânta treime a ”bor-ului” politic este călugărul-stareț de la mânăstirea cu nume scurt și prescis: Secu. ”Marinerul” lu mama (tata) mare s-a zvârcolit prin Europa unită și dezbinată și a decis (El a Decis, nu Partidul!) săi măsoare forțele vizibile și invizibile cu poeta lu pește și aritmeticianul. Cred că Marinerul n-are nici și nici. Rupe și mușcă tot. Versurile Găbiței se vor tăvăli printr-o mocirlă gramaticalo-politicianistică, rupându-și orice literă din cuvânt. Găbița îl va cunoaște cu adevărat pe Marinerul de la Secu! Chiar mă întreb cine rezistă zece secunde în picioare, sau nu mă întreb. Oricum e rușinos pentru Mariner această candidatură. A avut șansa să ofere acestei nații tot. A avut totul la picioare și sub control . S-a ales praful. Acum știe? De ce? Faci parte dintr-un joc și eu sînt obligat să-mi instalez... platforma. Nu mi-a plăcut la Secu... Ție?

Lista candidaților e completă și acceptată de veșnicul candidat: Ion. Ion de la centru. Acum el își linge rănile, sărăcia și trecutul.

Propun câteva operații elementare și... aritmetice:

1945 – 1989 = ...

1990 – 2000 = ...

2000 – 2012 = ...

2012 – 2029 = ...

Atenție la scădere! Aceaste operații (de fapt e una singură) elementare poate să producă surprize. Rezultatul nu este diferență și în acest caz scăderea nu este opusul adunării!

Să-ți fie de bine București! Bună seara, România!

Îmi privesc cartea de identitate și sînt fericit. N-am ”Buletin de București”! Nu sînt obligat să-mi aleg nici ”un purcelos” din cei ”trei purceloase”. Rușinos! Au trecut trei decenii și ”purceloșii”... ”e tot acolo”!

Întrebare simplă. Cu ce am greșit ca peste tot să fie... ”purceloși”? Oare și acolo unde chiar am... ”buletin”? E trist. Fufe, nesimțiți și analfabeți funcționali peste tot și-n toate! Lașitate și blestem dincolo de porțile mânăstirii Secu (n-are nic o legătură cu ctitoria din comuna Pipirig – jud. Neamț). În acest pamflet ~Secu~ este o platformă program pentru națiune! (sâc)

Acest text e un pamflet, personajele sînt reale și candidează. Depinde de alegător dacă pamfletul e pe... bune!

De dincolo și de dincoace de orice operație cu rest, Io.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...