03 decembrie 2020

ACRITURA

 Vine moși sau moșii? Mai contează… dacă e sau nu? “decât” batista de la rever sau broșa “e vizibile”, nimic nu e de prisos, nici măcar cămara sau șpaițul din vitrina cu ferești deschise..

Orice moș are și o babă sau chiar două, asta numai dacă e un moș… modern. De amantă nici nu poate fi vorba. Moșu… “rade” tot.

Astăzi, adică în ziua alegerilor, aștept ca moșul să nu “mi-o tragă” rău, doar așa ca să pot supraviețui patru ani, până la o nouă rundă de… “tras clapa”.

Nici nu are rost să mă gândesc la “nuielușa” lui moș Nic(u)olae, ea oricum bate, nu atât de rău ca securitatea, și nici profund ca miliția. Cam asta-i dilema mea, duelul amintirilor dintre “rău” și “profund”.

Nu discut despre liste. Alea sînt manipulări scrise ale nuielușei venită dintr-o tradiție pe cale de dispariție.  “roșiile” amenință “gogonelele” că la miazăzi e mai bine. “gogonelele” se sprijină pe alte murături, reuitate și răstamintite dintr-o cămară și un sfert. Ce mai, niște… acrituri. Nu ține… “e legume” proaspete pe… tarabă!

Dacă mă ia cu amețeală după patru ani de alcool, musai o acritură de moș Nicolae. Nu vreau să vomit (încă) patru ani. Cine naiba m-a împins spre alcool? Cine? Plăcerea de a fi “turmentat” stimabile cititor.

Doresc să-mi găsesc ghetuța (nu am număr mare, deci rămân la ghetuță) plină de dulciuri cu dobânzi mici, o pereche de mănuși fără amprenta răspunderii și un tricou pătat cu vaccin la 40 de grade volum alcool să-mi amorțească amintirile. Asta în ghetuța stângă, pentru că de acolo vin promisiunile, în ghetuța dreaptă vreau să văd hârtii cu demisii, pentru că de acolo vine... prostia. Apropo, tvr hd mai emite? Aceasta este o întrebare profundă, apropo de introducere și chiar nu glumesc. (membrii comisiei de cultură din 2012… “se știe”😂). Mai vreau în gheata dreaptă și două cutii, câte una pentru fiecare picior, albastre și goale. În cutii pot să-mi las șosetele murdare. De ce albastre? Dacă sînt verzi distrug ecologia și poate se autosesizează boierul minoritar, altul decât cel majoritar și cere vreo autonomie a bisericii ortodoxe față de… biserica ortodoxă! Chiar exagerat de înaltul Teodosie face sângerete de Ignat sau doar o tobă cu șorici și urechi? 

Dulciurile cu dobândă mică să nu conțină zahăr, am diabet, să aibă doar folie de plastic bio. Fostul marinar și nevânzător de flotă își ia în serios rolul de “sufleor” și caută să arunce replicile actorilor din primplan. Fals. Replicile sînt fade, lipsite de conținut, marinarul s-a înecat în propriul text. M-am săturat de piese anoste cu actori de kkt. Ce să-mi “așeze” în ghetuță foștii premieri? Poate cinci neveste, altul probabil câteva teze necorectate. Gata moșule, m-am lămurit de “acriturile” tale din cămara… viitorului meu. Mă p...ș pe fiecare borcan în parte. 

 

M-am săturat de murături, trec pe alcool. Mă îmbăt, de fapt mă fac “muci” și pot merge cu pieptul scos spre “șpaiț”, deschid ușa, privesc atent să nu cadă niciun borcan, le destup pe toate, reprivesc totul și-mi “stropesc” propriile murături. Le astup și merg țanțoș spre piețele deschise!

Hai la acrituri!

Apropo, chiar merită să-l aștept pe moș Nicolae cu ghetele curate?

Cititorule să ai parte de ce simți, dar și de ce meriți.

Ne mai “citim” de moș Crăciun, dar sper să dispară... murăturile!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...