Zilele trecute scriam
despre ce şi cum evoluează situaţia politică de pe la noi, chiar îmi aduc
aminte despre protocolul dintre cele două palate: Cotroceni şi Victoria.
Evident că, într-o ţară plină de moralitate şi pragmatism politic, acel protocol
n-ar fi fost „mângâiat” de cea mai ciudată imprimantă. Dar asta e altă poveste
şi alt coşmar.
Cine şi mai ales de ce
se vrea scurtarea mandatului lui Băse
nu este pentru mine nici întrebare şi nici certitudine. Este şi rămâne un
aliniat nescris din acel mişto...protocol.
Frate, tu nu mă ataci şi eu nu te înjur, sau, mai pe româneşte, tu nu spui
nimic din ce nu s-a spus şi nici eu nu am declaraţii de tip copy-paste la
adresa ta. Folosim monologul cu cerul, aşa cum în Balada Mioriţa, baciul a purtat un dialog cu oaia bârsană şi cerul
prin intermediul unui protocol semnat de duhul
sfânt.
Axa dominantă a
politichiei dâmboviţene, Traian – Crin – Victor, acest TCV autohton, îşi
revarsă capacitatea asupra...MCV-ului european. Ptiu, al naibii şi al democraţiei
să fiu, dacă ştiu coane, ce sau cu ce se mânâncă acest...MCV.
Dacă-n Balada Mioriţa, atât de anonimă pentru
cititor, baciul avut o mierleşte...mişeleşte, în această nouă Baladă, totul e diferit. E pe faţă şi
pe...bune.
Baciul avut n-a făcut
presiuni asupra celor doi baci (n.n. ungurean şi vrâncean) pentru a le domoli
setea de câştig...ilicit, el devine un bun creştin şi o pune de o nuntă, de fapt de o altfel de nuntă.
Bacii moderni se
sfătuiesc, nu ştiu dacă şi critică noua Baladă,
iar dacă au facut-o, scuze, n-am citit...recenzia.
Da, raportul bate...votul. Asta în prima fază. MCV-ul
ăsta nu-i unul aşa dureros, sau nu provoacă teamă cum îmi provoacă mie medicul
stomatolog. El, MCV-ul, nu cred că are elemente de presiune cum o procedează
„anonimul” în Balada Mioriţa:
(„...Ei se sfătuiră
Pe l-apus de soare
Ca să mi-l omoare
Pe cel moldovan,
Că-i mai ortoman...”)
Pe l-apus de soare
Ca să mi-l omoare
Pe cel moldovan,
Că-i mai ortoman...”)
el, practic atrage
atenţia la, hai să le spun pe ardeleneşte...mişmaşuri, adică pe înţelesul
daco-getului-get-beget...comportament necorespunzător.
Baciul dobrogean (cel
mai de la sud-est) scoate o ofertă amiabilă. Un divorţ cât o...nuntă. Celălat
baci dobrogean (o ţâră mai la nord) forţează nunta şi chiar provoacă data
nunţi, dar folosindu-se de spusele baciului gorjean – deschid citat: „...la un moment dat, premierul Ponta i-a
adus la cunoştinţă opţiunea sa sau a noastră, a USL, ca în 2014 să nu mai avem
două alegeri...” – închid citatul.
Dintr-o dată linişte
(asta aşa am scris-o de parcă aş fi fost acolo).
În Balada Mioriţa, stă
scris cam aşa:
(„..iar tu de omor
Să nu le spui lor.
Să le spui curat
Că m-am însurat...)
Să nu le spui lor.
Să le spui curat
Că m-am însurat...)
pe când aici datele se
schimbă. Oare de ce? Să-mi reamintesc spusele „baciului ales”. Deschid citat: „...e foarte greu de dat un răspuns, doar
dacă aş face o scurtă analiză...singura variantă e cea care a funcţionat,
alegeri simultane pentru parlament şi preşedinte, lucru care l-aş îmbrăţişa
dacă mi-ar propune şi mâine acest lucru, în speranţa că vor respecta şi
referendumul din 2009...”
Nu ştiu care baci e
mai ortoman şi mai european, dar necogierile de tip „adu-ţi aminte” îmi
provoacă lehamite de lecturi anonime.
Frecuş în loc de
negociere, troc în loc de bussines, minciună în loc de adevăr, laşitate în loc
de curaj, sînt doar câteva dueluri „lingvistice” ce nu-mi plac, dar-ar să dea
în ea de...anonimă.
MCV-ul ăsta îmi pune
semn de întrebare pe simplitatea înţelegerii mele. Te rog, cititorule, fă
diferenţa dintre: faceţi bine! şi faceţi bine?
Asta e dilema mea,
deocamdată.
Ştiu că plaiul ăsta
mioritic, nu-i nici rai, dar nu-i nici iad. Păi dacă aşa stă balada asta sub
forma anonimatului (n.n. Mioriţa) cui îi foloseşte atâta...literatură. Atât
timp cât NU înseamnă DA, atât timp cât un fost şef SIE conduce „imaginea
publică a românilor”, atât timp cât şpaga e un sport naţional, atât timp cât politicul
este peste orice funcţie cu sau fără rost sau câte şi mai câte, n-am spus în
scris, mă las păgubaş şi citesc în linişte...mersul vieţii.
Mă cert cu mine şi
sînt un neputincios, pentru că nu-l înţeleg, măcar o secundă pe Nichita
Stănescu şi ale lui necuvinte („poezia e dimensiunea spirituală care suportă
cel mai greu definiţiile”).
De dincolo şi de dincoace
de oi, oameni şi flori, Pilu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu