15 ianuarie 2013

PĂREREA MEA...DECHISĂ



Am trăit să o văd şi pe asta, Ioan Mărginean...scrie.
La prima vedere pare senzaţional, ţinând cont de vremea rece, dar senzaţionalul dispare încă de la primul aliniat.
Iau totul pe bucăţi şi aliniate, altminteri risc să devin mai deschis decât scrisoarea fără nici un rost de altfel. N-are nimic logic, cât despre adevăr mă las purtat de marketism, ce seamănă cu marxism mai degrabă, şi-mi încep...părerea deschisă.
Aliniatul 1.
Începeţi cu expresia „sper să lămurim”. Două întrebări:
1.      Cine „să lămurim” ?
2.    De ce taman din 15 iunie ?
Aliniatul 2
Apreciez gramatica, drept dovadă că aţi evoluat în mod surprinzător, ţinând cont că fără „sprijin”  aţi afirmat – citez – „...am fost slab la gramatică, am avut cinci, şase...” (bănuiesc că nota din catalog şi nu cea informativă) - am încheiat citatul, de aceea îmi remarc încă o dată mirarea corectitudinii în...scris, excepţia făcând-o cuvântul accumulate. Nici după două zile n-am înţeles de ce cu doi de „C”. În nemernicia mea m-am uitat în dex să aflu ce şi cum despre accidentul lingvistic. Semnificaţia era aceeaşi pe care o ştiam, aceea de a acumula (nu e prost cine ia, ci cine dă). Cine vrea să...acumuleze în acest marketism de tip marxism? Aţi scris era Doboş între ghilimele. Să înţeleg că acel cuvânt era are o altă semnificaţie? Cine de cine se „ascunde”, bată-le să le bată de ghilimele?
Aliniatul 3
Aţi afirmat în scris „s-a reuşit aducerea unui investitor”. Corect, dar de către cine „s-a reuşit” ? Doar nu l-a trimis „duhul marketismului marxist” pe super preascinstitul Walter fost Buşcă? Neinspiratule scriitor, fac precizarea că actualul edil a afirmat – citez – „nu eu l-am adus pe Walter şi nici nu i-am promis nimic” – am încheiat citatul. Râmâne în cărţi doar ...”duhul”, bată-le să le bată de ghilimele.
Ai încercat să devii telenovelist şi ai îngrămădit expresia „...cu ajutorul suporterilor...”. Cele câteva excepţii din jurul mesei tale nu înseamnă SUPORTER. Nu-ţi bate joc de cuvântul SUPORTER şi nu-l folosi pentru a crea o iluzie. Sfat pe gratis, bea-ţi cafeaua de unul singur şi eşti mai câştigat!
Aliniatul 4
Aici ai început cu o „eroare”, bată-le să le bată de ghilimele. „Din punct de vedere sportiv echipa şi-a îndeplinit obiectivul...” . Te-aş crede, dar un „document” (să mai scriu chestia cu ghilimele?) nu mă lasă, sau îndrăzneşti să-mi spui că „sursa” e o...făcătură.  Pentru anul competiţional menţionat, 2009 -2010, situaţia e cu totul alta decât cea prezentată atât de...deschis. Este scris negru pe alb „nu există niciun partener local care să se alăture clubului”, atunci merită să întreb:
1.      De ce trebuie să dea de gândit TUTUROR SUPORTERILOR?
2.    Care a fost viziunea clubului pentru sezonul 2009 – 2010?
3.    În „noua strategie pentru Universitatea Cluj” era prevăzut un aliniat în care se găsesc următoarele cuvinte: evitarea, stării, de, insolvenţă, prin, plata, datoriilor, clubului, în, special, către, jucători, şi, stat? Pentru o lectură lejeră îndepărtaţi virgula.
Pentru un răspuns cât mai exact te rog să alegi una din variantele:
a). "Băh, tu la mine vii cu d-astea, mînca-ţi-aş gura ta? Bă băiatule, eu am mîncat din sufertaş băh"
b). "Eu am vrut să fiu bun cu voi, dar voi mă luaţi de fraier. Tu unde pi... mă-tii ai făcut şcoală?
c). "Toată lumea ţi-e prieten la Cluj-Napoca pînă ai bani. În bugetul ăla erau 23 de milioane alocate pe 5 ani”.
d). "Deocamdată banii vin de la Walter. Cînd pleacă el, plec şi eu. Aici sînt 10.000 de mîncători de p... Dar n-au ce să facă. Pe noi nu ne poate judeca decît patronul, cel puţin pe mine"
e) "Eu era să mor pentru clubul ăsta. Am stat 5 zile în comă".
Nu comentez nicio variantă de răspuns, dar ultima pare desprinsă din gala “ţi-am zis-o”.
Aliniatul 5 până la final
Cu ochii plini de lacrimi, în urma loviturilor primite sub centură de omul cu două nume şi un prenume, încerc să-mi continui părerea...deschisă. Nu ştiu la ce te referi când spui “...W.F. a anunţat încă din februarie...”, chiar dacă cu numai câteva zile înainte a afirmat cu subiect şi predicat “...părerea mea este că anul viitor, cu lotul pe care îl avem acum şi cu ce mai putem completa, putem spera la campionat...” – păi cine naiba minte. Vorbitorul din ianuarie sau creatorul din februarie (n.n. acelaşi an, 2012 !!!).
Spre final creezi în mine un val de lacrimi, val ce găzduieşte pe toţi surferii din galeria Universităţii Cluj. Cu grija unui părinte ai preluat acţiunile societăţii şi ţi-ai propus să reconstruieşti clubul pe scheletul Barcelonei şi a bascilor de la Atletic Bilbao. Habar n-am cine te mână (expresie cu izvor în Ministerul Agriculturii) spre…suporteri. Ei să preia, să numească, câte şi mai câte.
E trist acest joc de cuvinte, mai ales că vine din partea unui mare şlefuitor în ale vorbirii corecte. Din câte îmi amintesc, nu demult, ai afirmat - „Nu mai trimiteţi oferte, să nu fiţi penibili. Echipa e vândută. Mâine se fac altele” – şi atunci care e rolul “petardelor”?
Coane, pe lângă faptul că nici acum după atât timp n-ai realizat şi nici creatorul tău, care este diferenţa dintre ISTORIE ŞI ADEVĂR, mă văd obligat, dând la o parte strategiile de pe hârtie cu indicaţii spre marketism şi marxism,  să-mi întreb curiozitatea: de ce? Sau pentru ce toate acestea?
Finalul este apoteotic şi nu mă pot abţine să nu-l rescriu, cu ghilimele de rigoare: “niciuna dintre acestea nu s-a fructificat”.
Să fiu şi obraznic şi să întreb, care niciuna ?
De dincolo şi dincoace de mine, Pilu.

p.s.
 - coane scriitorule, mi-am dat cu „părerea deschisă”, aşa să nu mă iei de fraier;
- pe viitor când ai iniţiative de genul ăsta, aşa deschise, du-te singur;
- eşti o valoare a României post decembriste, dar departe de...VALOARE;
- cea mai ciudată adresă de e-mail: nume şi prenume legat a rond yahoo punct com.

Io şi părerile deschise

7 comentarii:

  1. E bine sa revedeti "materialul" inainte de a-l publica. Mai ales cand ne legam de gramatica altuia. Ortografia celui de-al 3-lea cuvant din titlu este gresita.
    Pentru ca traiesc de mult in California, banuiesc ca autorul real este un vorbitor curent de engleza, pentru ca, virgula, cuvantul "acumulate" in ortografia engleza se scrie "accumulate".
    In rest de opiniile dumneavoastra sunt de apreciat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vă mulţumesc pentru observaţie. din păcate vorbitorul nu este "un vorbitor curent de engleză". pentru el şi limba română este...străină. din păcate. apreciez observaţia dvs. cu respect, pilu b.

      Ștergere
  2. Apreciez si eu tot ce faceti pentru "idee". De ce nu postati editoriale pe ucluj.ro mai des?
    Tempo "U"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. îmi place să "zbor" pe blogul meu. e atât de frumos "cerul". hai "U".
      p. s.
      pe blog mai am şi păreri politice, nu-i cazul pentru ucluj.ro.
      Pilu

      Ștergere
  3. Am inteles. Pe blog, "ceru'" e mai usor de atins.
    Tempo "U"!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pilule, ai scris "(nu e prost cine ia, ci cine dă)." DEPINDE CE?!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atenţie! În viitorul apropiat cine va da şi cine va lua echipa de handbal a Universităţii Cluj.

      Ștergere

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...