05 ianuarie 2015

2015, IANUARIE

La bună primă întâlnire criticule cititor în două mii și un sfert, că de doi ș̕un  sfert nu mă pot lega, că deh, s-au legat alții și legați au rămas, fiecare după merite și fapte. În 2015 îmi doresc aceleași fapte ca-n 2014, 2013 și așa mai departe până la începuturi.
E ger și totul a-nghețat . Informațiile politice lipsesc, încă caltaboșul și afumătura țin la loc de odihnă pe neisprăviții zilelor acestea. Veștile bune par a-mi veni de la kilometrul zero. Palatul Cotroceni. Johannis cu I mare și cu punct a înțeles că face parte din anonima ”Miorița”. Mai are nevoie de încă un cioban cu studii. Un baci german, unul îi ungurean și s-a blocat șirul plin de lână, lapte și carne, chiar dacă tva-ul rămâne același. Mare și nesimțit.
Președintele necioban tace din toate punctele cardinale. Se acomodează cu flotantul de București, chiar dacă Mircea Diaconu nu mai e demult…taximetrist. E bine-mulțam la Bruxelles numai prin merit și buget personal (sâc!). Revenind la președintele meu și al tău, cititorule, cred că-mi împing curiozitatea la o simplă întrebare. În acest deceniu iohannistic, elevii cu aplecare spre meditații pot să devină exhibiționiști? Chiar așa să-și etaleze cunoștințele fizice…nebănuite?
Gândul îmi pleacă spre o stână făloasă, olile să-și împletească lână și laptele să curgă ca-n vremurile bune. Ce vremuri bune! strigă un vecin la mine, renunț la minima exhibă și tac în următorul cincinal.
În cazul domnului ce schimbă cursul Cibinului cu al Dâmboviței, totul e limpede. Profesor de științe exacte, așa că banala adunare 1 + 1 nu duce spre bălării. Rezultatele exacte nu înseamnă pile, nu lasă loc de interpretări.
Președintele e exact în mișcări. Pe traseul Biserică - Moldova – UE își va desface primele meditații, rugăciuni și plecăciuni. Cu glas molcom și cuvinte puține, nici nu se putea altfel, dintr-o dată președintele îmi arată că distanța cea mai scurtă dintre două puncte e linia dreaptă…trasată strâmb. Pardon.
Îmi opresc predica centrală, dar mare mi-a fost mirarea când am aflat că-n 2014 (atenție!!!) herr Iohannis a fost distins cu Crucea de Ofițer pentru Merite al Republicii Federale Germane. În viitorul apropiat herr Iohannis riscă să primească toate crucile europene pentru Merite. Rămâne ca cincinalul să bată…votul, dar vorba nespusă mult aduce sau știe el…ce tace.
Liberalismul trece într-o nouă eră. Fusta. Noul președinte nu se poate trage de bretele cu neastâmpărații din partid. N-am întâlnit fustă cu bretele, dar fie vorba între noi, demult n-am mai întâlnit liberalism. El nu există. Demult. Dacă exista, avea președinte. Nu-i așa? Președintele ales, chiar dacă are meserie liberală, nu-mi dă mari speranțe . Cititorule poți să-mi arunci adjective la pachet,  m-am decis și vorbesc ca-n fizică. Liberalismul nu are energie potențială! Și gata!
Dinspre Victoria totul sună bine. Ponta se închină în fața bugetarilor și le împinge mâna în buzunar dăruind din avuția personală (sâc!) câteva procente. A renunțat la doctorat. A rămas un simplu, modest și veșnic perdant. Victor ai fost ca un pesonaj de desene animate. Te-au învins prietenii imaginari (!?), bată-l să-l bată de facebook.
Cititorule astea sunt două puteri în stat, merg să caut celelalte puteri, sleite de trudă, minciună și nepăsare. Poveste scurtă și total neispirată.
Apropo, e corect ”La mulți ani, 2015!”? Nu de alta, dar m-am contrazis cu un exhibiționist. Încep să văd mult ”praf” printre cei aflați la puterea a IV-a. Unii n-au nicio treabă cu puteri și radicali, sunt simple texte din manualul de…științe exacte cu deschidere spre doctorat. Halal meditație.
De dincolo și de dincoace, în ianuarie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...