03 iunie 2016

DOAMNEI DE VOLUNTARI

Hai salut și m-am decis. Decizia mea e banală și obiectivă. Nu știu dacă acestă combinație e una reușită dar banalitatea zilelor trecute mă obligă să fiu obiectiv. Am asistat, nu știu dacă și tu apreciatule cititor, la cea mai discretă, diluată, uneori chiar absentă și nu în ultimul ceas la cea mai ieftină – din toate privințele – campanie electorală.
Discreția e direct proporțională cu calitatea candidaților. Candidați palizi, absenți și nuli. Adjectivele vin din zona politică a ”Agămiților”. Zilele trecute trecea prin fața mea o imagine, tot din iunie, dar din 1990. Minerii erau aplaudați de bucureșteni! Cavalerii din Valea Jiului conduși de penalul miron cozma au reușit să-i facă pe placul tătucului sărac și cinstit.
Astăzi, tot iunie și tot București. De fapt București și...România. Minerii sînt peste tot, chiar și-n...Spania. Poate astăzi ei regretă grija față de ”panseluțele tătucului” dar nu sînt sigur. Doamna de Voluntari sprijinită și de ”tătucul panseluță” vrea să cucerească Bucureștiul. Poate va reuși și spectacolul continuă. Alte panseluțe, altă democrație, pardon de fapt aceeași.
Doamna de Voluntari, membră a Uniunii Scriitorilor îți modifică dosul pentru noul jilț. Picioarele întinse și apropiate – nu-i musai - expuse pe biroul de pe 1 Mai, în așteptarea documentelor pentru semnătură. În spate, pe rafturile goale își fac loc cărțile domniei sale, combinația dintre versurile surde și economia voiculesciană. Nu-i rău.  Au trecut pe acolo și multe nulități și parcă nimănui nu-i pasă. De ce acum?
Doamna de Voluntari poate copiază domnia Doamnei Chiajna (sper să fii auzit de ea). Dragoste, daruri și alte activități necopiate din manuscrisele poeto-economice cu preț de maculatură, o să-mi deseneze un tablou al unui București pentru mileniul IV. Nu știu cum ”boierii” actuali o să accepte ”indicațiile” de pe 1 Mai.
Concluzie: Într-o clasă de repetenți cel mai bun e premiant.
Neconcluzie: Acum mi-e bine, dar peste 4 ani...mi-e rău!
Tinerii au făcut revoluția (o expresie auzită imediat după 90). Astăzi, tinerii de atunci sînt...candidați. Surpriză. Decantarea s-a realizat. Nimic nu pare real și adevărat, pentru mine ce-i drept. Pentru tine cititorule poate să fie...viitorul de aur și atunci tac și plec spre o altă librărie și un alt scriitor.
Doamnă de Voluntari să ai parte de nerespectul meu și să nu îndrăznești să visezi mai sus, că atunci chiar plec și iau și întrerupătorul. Să-ți fie de ajuns și de bun simț.
ps. N-am buletin de București. Ai câștigat. Acum ți-e mai bine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...