01 mai 2020

O ZI CA ORICARE ALTA

1 mai sau 1 Mai? (aceasta-i întrebarea)
Mă descurc cu oarecare dificultate în descoperirea răspunsului, nu dintr-un motiv  logic, pentru că logica într-o zi de sărbătoare nu dezvăluie limpeziri, dimpotrivă te ”murdărește” în interiorul...genetic.
Ocupat cu frământatul amestecului din patru litere ce sfârâie pe grătarul din plastic, prind câteva declarații zburând spre nicăieri. Nu e ca ”Lecția de zbor” a unicului Nichita, unde închizi ochii și norii, închid câmpii, ci pur și simplu e un zbor dintr-un aeroport închis spre un cer...inexistent!
Să fiu mai limpede precum o ”zamă de găină” cu tăieței. Președintele nost, al meu și al tău cititorule, îmi garantează că Ardealul rămâne poziție (nici nu se poate altfel). E drept, de pruni n-a spus nimic. Îl tăvălește precum tăvălesc eu șnițelul prin pesmet, pe derutantul, debusolatul și derbedeul politic Ciolacu.
Președintele nost, al meu și al tău iubite cititor, are o dilemă (sînt mai multe, dar se limitează la una, deocamdată) și caută un răspuns de tip...promisiune. ”Ce ți-a promis Viktor...?” După semnul întrebării – rostit – nu mi-am dat seama dacă-i cu k de la K sau c de la CÎ. Ciolacu și Victor? (mă întreb în sinea mea). Ponta e la fel de derutant, debusolat și derbedeu ca Ciolacu, dar de ce Ponta. Într-o clipă m-am redebusolat. E Orban! Nu a nost, ci al lor! ViKtor Orban! Viktor Orban i-a promis ceva lui Ciolacu. Mira-m-aș. Viktor Orban nu promite! Se ține de cuvânt. Te-ai prins...Ciolacule?
Trezit din amorțeală președintele profitor al acestui...zbor, iese la interval și dă din pene precum un curcan la tăiere. O altă zamă și tot cu tăieței.
Alt K, dar acesta la început! Kelemen Hunor având niște ouțe fantastice devine dur, se suie la tribună și încearcă să-i dea temă de casă profului. Mortală altitudine, pardon atitudine! Kelemen, prefăcându-se în dur, rostește și grăiește amenințător.
...Klaus Iohannis, isterizat si nervos, a avut o declarație nedemnă pentru un președinte, cu un mesaj tipic PRM-ist violent și periculos: ungurii ne iau Ardealul. Astăzi am fost martorii unui eveniment fără precedent în ultimii 30 de ani... și cu același neastâmpăr continuă ...Președintele trebuie să-și ceară scuze pentru acest derapaj periculos...”. Serios Kelemen, te-a jignit în minoritate?
Tot KH l-a tăvălit cu ceva vreme în urmă pe președintele Academiei Române, când a fost răvășit prin tot guiașul de propoziția -  ”...cine nu sărbătorește să plece din țară...”. Iștenem, iștenem KH ce frumos ai grăit tu despre ziua națională a României, ziua în care TOȚI românii își sărbătoresc...întregul. Cât de plastic și elegant ai ”sărbătorit” și Centenarul. Ai aruncat cu paprikas și langos înspre mulțime, te-ai transformat în Isus...Harghiteanul.
Măi să fie, te-a supărat președintele? Nu cred.
Până una alta, bagă doi mici și stai cuminte... la masă!
Ce ciudat! Eu și voi (Iohannis & Hunor) sîntem trei frați. Avem doi tați și nicio mamă.
Uneori, când omul era om și prunul prun, răstălmăceam titlul acestui pamflet. Cum anume? Unu mai prost...n-am văzut.
No gata, că-mi ard micii și... musafirii!
Pa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...