30 septembrie 2013

UN BANAL…ROL



Dimineaţă şi septembrie în acelaşi timp. Ciudat. “U” Cluj (n.n. echipa lu' MărJinean) şi nimic, tot în acelaşi timp, dar defel, ciudat. Despre neputinţa cu “arcaşii” din Năvodari ce să-mi spun eu, mie?  Nu-mi suport dialogul în contradictoriu, nu accept să fiu trezit de dimineaţă de băieţii de bumbac de la pna şi nici nu vreau să fiu mijloc de codru des, codru ales de MărJinean, nulitatea cea mai profundă din istoria acestei echipe de fotbal. Oricâte cuvinte simple i-aş creiona colericului Ganea, de data asta mutra asta de fost dinamovisto-miliţiano-cooperatist îmi provoacă greaţă şi dispreţ.  Datorită lui atitudinea este atât de colerică. Ciudat,  şi-n teren şi-n afara lui, ba chiar şi-n tribună.
Din poveştile străbunicului meu, un autodidact cum rar mi-a fost să mai întâlnesc, am înţeles când şi cum să-mi las mintea şi golul păcălite. Acest joc să nu-l fac făţiş, dar nici să las impresia că sînt vreun urs dintr-o poveste cu tâlc şi peşti aruncaţi spre...popor.
MărJinean joacă sau vrea să joace pentru mine într-o piesă ce-l depăşeşte. Acest “special-insolvenţă-om” nu înţelege că orice haină îi este mare şi devine un cerşetor, dar nu al străzii cum s-ar crede ci al proprie neputinţi. 
Joacă într-o piesă fără actori. Îşi reneagă “actorii” din piesă. Îşi limitează “regizorul”. Devine căutător de...public. Nu ştiu care ţi-e porecla stimate individ, dar să ştii că cea de “ţăran” e una de forţă şi plină de elanuri nestăvilite. Eşti mic, cât ecranul teveului unde te-ai băgat cum s-a încheiat piesa.  N-ai ascultat nici de sufleur şi de nimeni, ai călcat în cea mai mare balegă naturală din faţa ta. Asta cred.
M-ai convins, dar nu mai era nevoie, de neputinţa minţii tale. N-am să promit nimic, dar cu un “regizor” ca tine, atât de bine intenţionat, simt că sala va fi din ce în ce mai plină de...gol. Tu nu eşti atât de naiv să-l crezi pe Arghezi şi “golul n-a sunat mai tare”  pentru că nu eşti atent la...sunet. Ţi-ai pus banala întrebare: dacă eu sînt golul? N-aş crede, pentru că altfel erai departe de publicul clujean. Ai promis, cum promit mulţi români de vreo douăzeci şi cinci de ani încoace, că rezolvi şi pleci. Durata? Trei săptămâni. N-ai spus, ce-i drept, dacă săptămânile sînt...legate, n-ai spus unde-i alfa şi unde-i omega, n-ai spus nimic din ce-am vrut să aud, ai spus doar goluri mari cât adevărata ta investiţie la această echipă.
MărJinean aştept o nouă piesă, doar s-a deschis stagiunea, să pot admira jocul tău nebun, al omului plin de talent şi muncă. Să pot admira replicile tale puternice, pline de cuvinte sacre, gen cele rostite de tine atât de des: ce p... mea, eşti o p..., cine-i curva asta şi alte diamante. MărJinean nu uita, ele au fost rostite cu public! Îmi doresc să fiu o scamă din pna şi să-ţi admir monologul.
Ganezule(MărJinean tu eşti liber) despre tine ca şi până acum. Pleci sau rămâi eşti la fel de util. “Minunea” din retur nu poate fi un sprijin. Bila ta neagră,  e mare. Da, mai mare decât Dedu şi chiar mai mare decât...părerea ta. Oare de ce MărJinean e acum în opoziţie faţă de tine? Doar aţi fost într-o echipă. 
Aştept încheierea stagiunii, m-am săturat de scene proaste jucate şi mai prost.
MărJinene n-ai vrea să devii student la regie? Cred că mai sînt locuri...bugetate, sau a intrat Universitatea în...insolvenţă?
De dincolo şi dincoace de sufleur, Io
p.s. pentru jucători
1. învăţaţi să vă respectaţi tricoul
2. respectaţi-vă pentru a putea fi respectaţi
3. mai am, dar cred că ajung.

2 comentarii:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...