15 noiembrie 2013

MI-E DOR DE „U”

mi-e dor de „u”
şi mi-e dor de dor
pot să-mi mor şi moartea de dor
să-mi plâng şi să-mi cânt cu dor un dor

de dor de „u”
mi-e dor de mine
mi-e  dor de boemie,
de lacrimi rupte pe scânduri şi iarbă crudă,
de dor să mor şi mi-e dor de „u”

mi-e dor de limba mamei,
de limba copilăriei
si de „u”  mi-e dor

au fost eroi şi sînt ce au un dor de „u”
şi plâng cu pumnii strânşi drepţi
spre cer,
sînt stele ce dorm şi vorbesc
în cuvinte şi simt un dor de „u”

pe străzi şi-n case,
se cântă
la fereşti sînt chipuri ce-şi caută
darul,
el deschide inimi şi trecuturi demne
e dorul de „u”.
boemie !

e zi de match,
o, tu limbă română
şi grupuri cu dor de „u”
se-nchină şi cântă
în limba ce i-a crescut
simt victoria şi dorul de „u”

poţi pierde un chip
o mână, dar simt
sînt crud şi necioplit.

o, doamne
n-am formă şi culoare,
dă-mi doamne lumină
Doamne de ce mi-e dor de „u”?

lasă-mi chipul lipit de pământ,
ridică-mi trupul spre cer
arată-mi victoria şi istoria ce strigă
cu mâini şi picioare
mi-e dor de „u”

să tac?
şi dorul să-mi tacă?
n-a plâns destul?

a curs şi sânge,
a curs şi istorie
şi Someşul plânge
de dor
şi dorul lui „u”...mai curge
se varsă
în doruri şi inimi demne
în minţi şi suflete eterne
în copii şi mame
în cuvânt şi-n pagini.


copiii ce-mi cresc au şi ei dor,
de copilărie
de joc
şi iar de „u”

dorul lui „u” îmi doare durerea,
încet,
brusc se nasc dureri
apoi  pier,
dorul de „u” e chip
şi cântec.
Mamă mi-e dor de „u”.  

e cerul senin şi totul e alb,
e pământul uscat şi totul e negru,
e începutul şi capătul de dor
mi-e dor de „u”
mi-e dor de alb şi negru

e capăt de drum,
e istorie
şi plâng.
e limbă
şi cânt.
e poezie
şi spun.
mi-e dor de „u”
dintr-un capăt de pământ.

aici pot să exist şi să-mi spun
în şoaptă şi-n ritm
mi-e sete de dor
să-mi destup  sticla
pahare să-mi sparg de mânie şi de dor
beţie nebună!
cerşeşte şi umblă
mi-e dor
de „u”
şi plâng în cântec
sînt vesel şi tot mi-e dor de „u”

mi-e dor de alb
mi-e drag de negru
mi-e dor de negru
mi-e drag de alb
plec discret spre locul meu să cânt
în şoaptă
mi-e teamă de voci
poate-mi cântă dorul,
doamne,
numai mie mi-e atât de dor?

cortina cade, actorul moare
biletele cad,
spectacolul moare,
cerul se deschide
e alb şi negru,
vorbeşte, e viu.

istoria şi limba sînt
îmi rămân
fiule sînt ale tale,
iubeşte-le, ele nu mor
mi-e dor de „u”

mamă să-ţi fie dor de mine,
şi nu de „u”
ea e limbă
e cântec
e cuvânt
e început şi capăt.


Dedic aceste cuvinte celor ce trăiesc în Adevăr.
Dedic aceste cuvinte mamelor ce simt „atunci” şi plâng „acum”.
Dedic acest „interior” soţiei mele şi fiului meu.

De dincolo şi de dincoace de dor, Pilu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...