28 iulie 2012

PLEBISCITUL MAMII LUI...

Într-o vară ciudată din unghiul meteo plecat din mine, cu coduri când roșii când portocalii, fără a distruge șubredele cunoștințe politice ale plebei din ea, mama măsii de duminică vine să-mi taie elanul libertății. Fiind ardelean din tată-n fiu și din mamă-n fiică, nu înțeleg de ce când vreau NU aleg DA și când aș vrea un NU mare cât mine îi musai să aleg DA.

Băsescu, ofițerul de bărci ce nu minte (așa a grăit el), sprijinit pe zicala românească – hoțul neprins, adevăr grăiește ne arată pisicuța din curtea atât de cinstiților useliști, pocheriști sau ce-o fi ei, încât mieunatul seamănă ca două picături de apă, ce-i drept una de ploaie și alta de leșie.

Nu știu dacă este o duminică a amenințărilor sau a plebiscitului, dar ce este sigur că dacă vrei NU atunci să fie DA și dacă vrei invers poate participi și la tombolă.

Victoraș cel curat și deloc hoț în ale citatelor, propozițiilor sau capitolelor întregi, a arătat Europei toată virginitatea politicii sale. A pozat ca un fecior mândru de oile multe și fraiere, geaba mister Pleșu o dă cu gâștele. La gâște se pricepe  cel mai infantil premier pe care l-am avut, domul Boc și a lui coasă. Victor știe una și bună. Nu pleacă de aici, că nu mai pupă așa poziție nici în viitorul film a lui Sergiu Nicolaescu, intitulat sugestiv – ȘALUL CU CĂTUȘE. Muzica acestui film este compusă de Rus. Versurile sînt sugerate (?!) de nea Hrebe. Moldova întotdeauna a „născut” poeţi.

Plebiscitul ăsta mă mânie și-mi dă frisoane. Păi n-am ales eu odată în 2009, acum sînt obligat de „băieții de patru ani să-mi revalidez...alegerea. Nu știu cum arată legea, dar să nu apară mister Băsescu în postura de candidat prin 2014, sub pretextul că el n-a fost președinte două mandate. Ce se naște din Iliescu, Băsescu...se numește.

Canicula sper să nu-mi schimbe gândirea, și așa destul de șubredă, provocându-mi leșin în cabina de votare văzând că nu sînt decât două  rubrici. Inspirația și șmecheria din zona Carpaților mă împinge să strig în gura mare – “mi-ați furat NU-ul dați-mi DA-ul înapoi”.

N-am ce face și privesc știrile pline de umor apărute în perioada de campanie suspendată. Soția președintelui pe vremuri jucător, acum eliminat și suspendat își ceartă soțul, amenințându-l cu neprezența la plebiscit. Bunica mea, Dumnezeu să aibă grijă de ea, dacă ar fi printre noi ar fi...dat ortul popii în cele din urmă datorită râsului necontrolat și provocat în același timp. Prima doamnă suspendată din ţara asta forţează un scenariu SF (sînt fraieri) şi îşi ameninţă soţul (pârţ) cu neprezenţa la plebiscit, de parcă m-ar fi surprins acet prost joc. Prima doamnă suspendată putea să-şi forţeze norocul la emisiunea „românii ARE talent” pentru accederea în turul...II.

E drept că între un berbec şi două gâşte nu aleg nici behăitul bătrân, dar nici gaga-ul atât de virusat a noii generaţii.

De ce sînt pedepsit? De ce nu pot alege valoarea în ţara asta? De ce trebuie să aleg între boi când am nevoie de vaci, de ce îi musai să decid între doi porci, când gâinile îmi sînt de trebuinţă. Plebiscitul ăsta are ceva cu mine şi cu viitorul meu. În ce să-mi transform existenţa, într-un berbec sau într-o găscă?

Plec într-un târziu la vot. Ne vedem mâine. Cine dă lână şi cine dă...pene?

De dincolo şi dincoace de plebiscitul mamii lui, Pilu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...