06 decembrie 2011

MODEŞTII

Răpus de succesul ce părea veşnic pentru Apostu, nimeni altul decât mister „juma-juma” (aşa spun invidioşii care n-au supt), a decis (n-aş crede că el) ca fotoliul de lider neîncoronat al Clujului-Napococului să facă semne discrete „simplilor” membri de partid sau de asociaţie.

Lumina de la capătul tunelului de la stânga politicii (Dâncu în caz că n-aţi sesizat lumina) ne sperie cu...Geoană, dar nu astăzi şi nici mâine ci numai peste doi sau trei ani ani, problema e să reziste Geoană până atunci. Asta-i nu-i rău, tot atunci Piţurcă ne ameninţă cu o calificare la mondiale.

Bombă de prima pagină: Geoană şi Piţurcă ne-au calificat!

Renumitul sociolog, plin de mişcări stângace şi limbaj „specific” lansează vorbe lipsite de criză şi bonuri de masă – „câinele nu pleacă de la măcelărie” – în acest context stau în poziţia clasică a notei patru şi mă întreb întrebător. Oare mai sînt luminişti care stau pe lângă măcelării? Aţi văzut „câini” care să plece?

Nu stau în nicio poziţie pentru răspunsuri nominale. N-am nevoie. Îi ştiu!

Fotoliul, nu din odaie, ci din primărie nu e cald. E iarnă şi e frig. Atmosferele lansate din toate părţile crează front deschis membrilor simpli. Grupuleţul de la Cluj se desmorţeşte prin atitudini şi declaraţii. Proiectele contează. Mă întreb, din nou. E propoziţie simplă?

Fostul ministru, Rus evident, speculează nişa şi ajută partidul, alianţa şi tot ceea ce înseamnă ca succesul în Transilvania a opoziţiei să se concretizeze în fapte şi-n simţiri. Cum stau prost cu memoria caut în arhiva personală de citate pline de duh şi înţelepciune, şi una mă dă peste cap mai ceva ca clik-netul. – citat deschis – „"Am decis ca, în perioada următoare, să ajut PSD-ul în primul rând și USL-ul în general, atât la nivel local, cât și la nivel regional, cu ce pot eu să fac. Deci mă voi implica în politică cu ce brumă de competențe am să sprijin USL, astfel încât să câștige alegerile în Transilvania...” – citat închis - Măi să fie, nu cumva datorită „brumei” aţi fost învins de un candidat mic, mult mai mic în 2004? Cât de mic trebuie să fie candidatul-concurent pentru o victorie? Ei, nici chiar aşa mic, musai să-l vadă şi alegătorii. Care va să zică, eu cu cine votez? Hâc!

Scenariul succesului e asigurat. Sondaje pe bune o să fie. Media există. Soldaţi la fel (cei care trădează nu sînt soldaţi, ei se numesc trădători).

Scriam zilele trecute, aşa pentru liniştea somnului, că e nevoie de oameni grozavi la probleme grozave. Mi-e dor de adolescenţă, mâine aş ieşi în stradă şi aş recita poezii pline de adjective cu ţintă clară, pieptul să-mi fie descoperit prin gesturi bruşte ale mâinilor care nu se opresc din aplaudat şi gură să-mi urle scandări ritmate şi cu cuvinte puţine, ca să înţeleagă conducătorul suprem. Hai să fim serioşi. Ne întoarcem de unde am plecat, adică să nu ajungem nicăieri. De fapt, la vremuri noi, eu zic să ne schimbăm între noi. Nu s-ar supăra nici Mitică Dragomir, eternul preşedinte, noroc că numai de la Ligă.

Dacă mă paşte un seism politic, sper să nu fie unul de tipul – „nouă să ne meargă bine” – că atunci e de...rău şi cererile de emigrare înspre noile regiuni n-ar interesa pe nimeni. Dar nu-i bai, o să creaţi locuri noi de muncă la un nou minister: Ministerul Adaptări la Noile Sisteme Politice. Gurile rele şi arhivele spun că aţi fost ajutat de Elena. Astăzi, tot o Elena e la butoane şi...atât. Grupul de litere PSD şi PNL printr-o anagramare (fără nicio vocală!!!) scoate...o abreviere.

Interesantă mişcare. În Transilvania se vrea rocada. Dacă vântul bate înspre regionalizare, e nevoie de guvernator. Dacă funcţia e atribuită omului, atunci musai să fie un om „grozav” că sînt vremuri „grozave”. Ciudat.

Se apropie Crăciunul. Fulgii nu se apropie. Moş Gerilă şi Moş Crăciun se vor duela în proiecte şi promisiuni. Sacul cel mare, gras şi plin va avea loc sub brad sau lângă tov. brad. Sînt curios ce Moş se va opri lângă fotoliul părăsit pe...neaşteptate (?!)

Înainte de a da cu tastatura de pământ îmi propun să recitesc câteva zicale:

- „lupul îşi schimbă blana dar năravul ba”

- „ce se naşte din pisică, şoareci mănâncă”

- „spune-mi cine eşti, ca să-ţi spun cu ce te alegi”

- „fă ce zice popa, nu ce face popa”

- „nu este important să câştigi, este important ca celălat să piardă”

Hai gata. Într-o lume normală, un tâmpit ca mine nu-şi are locul, de aceea mă opresc că cine ştie ce tâmpenii mai pot scrie. Apropo, cititorilor nu vă e dor de comunism? Hai să-l strigăm, poate vine, vine, calcă totul în picioare şi devine...realitate.

Tovarăşe Moş Gerilă, eu am fost cuminte!

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.

De dincolo şi de dincoace, Pilu

3 comentarii:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...