14 decembrie 2011

PO(a)NTA LUI PONTA

Zilele trecute am răsfoit, electronic evident, paginile cu ştiri ca să aflu ce se mai întâmplă în ţara tuturor posibilităţilor. Mulţi aţi crede că e vorba de America lui Obama (dacă o fi a lui), de fapt e ţărişoara noastră cea de toate zilele. Nu înşir în rândurile ce vor urma toate nebuniile, ar fi prost din partea mea, dar, mi-a atras atenţia o poantă. Îi spun în scris aşa pentru că autorul ei, nu-i decât o poantă politică pe drumul ce duce din opoziţie spre o poziţie.

Ca angajat al televiziunii publice (reporter la TVR Cluj) am aflat că măria sa (cu „m” şi „s” mic în mod intenţionat), Victor Ponta îşi lansa o dorinţă – citat deschis - "...este un tip de actiune de protest pe care mi-o asum, inclusiv sa raspund conform legii, de a nu mai plati bani ca sa il vad pe Willy (William – n.r.) Brânza si pe tinerii PD-L. Este o rusine. Anunt oficial ca refuz sa mai platesc aceasta taxa si sunt gata sa ma supun rigorilor legii....” – citat închis.

Domnule Ponta, pentru a vă ajuta, vă rog să îmi explicaţi dacă eu am o atitudine de om...desculţ şi lipsit de telecomandă.

Intru într-un banal magazin de încălţăminte şi acolo găsesc o pereche de pantofi plini de toată jena, ce înseamnă că acel magazin e de toată jena? În televiziunea publică lucrează peste trei mii de oameni şi credeţi-mă că sînt profesionişti. Da, sînt de acord că nu există pădure fără uscături, ca-n politică de altfel, altminteri n-ar fi...pădure.

Dacă nu vă convine un personaj sau o emisiune, înseamnă că totul e un...fals? Un lider, pardon un semi-lider al opoziţiei are cu totul şi cu totul un alt rol. Mi-e greu să cred că domnia voastră a fost “marginalizată” la TVR Cluj. Oare în cazul unui succes electoral, opoziţia de astăzi şi puterea de mâine, nu va lupta pentru a-şi “posta” noul conducător în televiziunea publică?

Nu consideraţi că aţi jignit salariaţii televiziunii publice prin declaraţia domniei voastre?

Ce trebuie să fac eu, ca să plătiţi o obligaţie, deocamdată? Să înţeleg că locul meu de muncă e un pamflet pentru ochii opoziţiei? M-am gândit, puţin e drept, dacă să dau au ba atenţie atitudinii dvs. Da, m-am simţit şi sîntjignit.

Diferenţa majoră dintre mine şi dvs. este că pentru mine sînt emisiuni care-mi plac au ba, nici într-un caz – bune sau rele. Bune sau rele, maestre opozant, sînt faptele, de aceea am convingerea că opoziţia atitudinilor a murit înainte de a se naşte.

Ce s-ar întâmpla dacă lumea ar arăta şi s-ar comporta numai după viziunea mea? Vă interesează răspunsul? Aştept întrebarea pe adresa: alexandru.banoi@tvr.ro.

Mi-am plimbat ochii peste HG 977 şi 978 din 2003, m-am tot uitat la categoriile de „scutiţi” pentru a nu deveni penibil şi nu v-am găsit nici o rubrică, erou al evenimentelor friguroase din Decembrie, n-aţi fost, veteran de război, ar fi culmea, nu cred că sînteţi atât de sărac şi cinsit încît să n-aveţi teveu în casă (vă puteţi admira şi corecta la reluări), din câte ştiu eu handicapat nu sînteţi, singura şansă ar fi că aveţi persoane în întreţinere, îi întreţineţi, sub o altă formă pe membrii de partid. Ei, aici puteţi forţa ca plata taxei să fie direct proporţională cu succesul electoral.

O reclamă care a „prins” la populaţie a avut, cu ceva vreme în urmă, următorul slogan – „la noi nu plătiţi tva-ul” – Mister Ponta, tva-ul se plăteşte de toţi. Reţineţi, toţi! Că firma respectivă a făcut o reducere de 24% e altceva (de fapt erau 19%). CNA-ul a ieşit din amorţeală şi a...dezmorţit textul. Aştept şi acum...dezgheţul.

Ce şi cine v-a supărat atât de tare de nu vreţi să mai plătiţi taxa tv? O emisiune? E penibil. Ce să spună suporterii echipei „Oţelul” Galaţi că n-au scos nici un punct în meciurile transmise de tvr, că datorită televiziunii publice s-a întâmplat totul? Atunci, nici ei să nu mai plătească taxa.

Dacă stau (şi chiar o fac) să mă gândesc, vă dau o soluţie. Pe viitor, orice membru PSD din consiliile de administraţie să nu mai fie plătiţi de către instituţiile respective ci să plătească...partidul. N-ar fi bine?

În tot acest timp în mine se mişcă de sus în jos, mă feresec de mişcările de la stânga la dreapta, o întrebare. Nu vreţi să plătiţi taxa tv, din cauza sumei sau aveţi un „nod” pentru televiziunea publică?

Mister Ponta, hai să fie aşa, să scoatem taxa asta plină de normalitate, să nu plătească nimeni taxa tv, ca să devină din televiziune publică una de stat (la propriu şi la figurat), cu bani alocaţi numai de „sus” şi atunci mă aştept la emisiuni una ca şi alta, create după chipul şi asemănarea domniei voastre şi nu numai. Cu atitudini grave. Nu vă umflă râsu'? Devenim o mică Ucraină, o mare Moldovă sau orice altă ţară din lumea asta cu taxă zero şi emisuni la...fel. Taxa tv îţi dă reptul de a fi televiziune publică şi nu...puterea, de aceea stau şi-mi întreb conducerea cu liderul ei în frunte, de ce nu văd nici o luare de poziţie în faţa unor asemenea declaraţii? Dacă preşedintele televiziunii lua poziţie în faţa unei asemenea declaraţii, în mod sigur nu era nevoie de atitudinea mea în...scris. Domnilor manageri, televiziunea publică nu-i un pamflet, este o ATITUDINE pentru cei care plătesc şi gândesc în ţara asta.

Aici lucrează profesionişti, cu bune şi rele, cu probleme au ba, cu atitudini obiective sau subiective, dar am înţeles că taxa, bat-o vina de taxă, vă crează disconfort bugetar. Vă rog pe viitor să vă uitaţi şi prin comisia parlamentară că poate luaţi ATITUDINE, dar numai acolo unde jurnalistul şi-a pierdut ROLUL, nu vă răzbunaţi pe o...OBLIGAŢIE. Ce-ar însemna ca de mâine să spun despre producătorii de încălţăminte că sînt nişte „jenanţi” datorită unei perechi de pantofi care îmi provoacă bătături şi culmea, EU MI-AM ALES-O !

Aştept din partea semi-liderului o atitudine completă, asta în cazul că doriţi...normalitate, dacă nu, să nu plătiţi nici o taxă şi dacă se poate nici impozit pe salar.

Dacă vă convin emisiunile în care ştiţi întrebările (cu mult timp înainte), vă rog să-mi spune-ţi înainte de confruntarea directă televizată dintre Băsescu şi Geoană, ce i-aţi şoptit la ureche învinsului Geoană? Aţi vrut să plătiţi ceva?

Da, sînt salariatul televiziunii publice şi mi-e ruşine de declaraţia dvs. De azi încolo, indiferent de locul meu de muncă, am să plătesc în fiecare lună dublu taxa tv, pentru că v-aţi răzbunat pe ceva ce nu poate reacţiona.

Apropo, pe baza gândirii domniei voastre, dacă eu nu vreau să vă mai văd la teveu, să-mi plătesc impozitul pentru maşină? Bine, hai pa.

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru...povestitori.

De dincolo şi de dincoace, Pilu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...