09 februarie 2012

ÎNSPRE CEVA

Multă vreme de acum „înspre ceva” n-am să uit ziua de joi punctată ca reper calendaristic aşa: 9 februarie 2012. De aici „înspre ceva” mă văd obligat să...exist. Cu glasul tremurând şi împins de lacrimi necunoscutul Sever Voinescu mă ameninţă prin cuvintele „...a venit vremea faptelor, vremea vorbelor a cam trecut....” şi „...de astăzi începe în România un nou mod de a fi în politică...". Repet, nu sînt ale mele ci ale unui tip ce răspunde la apelativul Sever Voinescu. Aşa-i până aici nimic nou, doar...membrii Guvernului.

Poliglotul Ungureanu a vorbit şi pe limba unor uselişti...nelininiştiţi. Traian Băsescu, pardon Mihai Răzvan Ungureanu şi-a prezentat echipa. După cum ştim (chibiţii de competiţii sportive) în 2012 sînt două mari competiţii: Jocurile Olimpice şi Campionatul european de Fotbal. Sînt două competiţii, din care doar una ne trage discret cu ochiul. Între est şi vest, ne vedem doar la...Londra.

La prima vedere dar şi la ultima nu s-a schimbat nimic fundamental. Zoe Petre a sesizat şi a punctat: "...la o primă vedere, e vorba de un guvern de sacrificiu. În general, vedem acolo niște oarecare și, pe cei pe care îi cunoaștem, mai bine nu i-am vedea pe acolo...”. Comentariile sînt nule la fel şi...echipa.

Primul punct pe ordinea de zi a noului Guvern aş vrea să fie – DEMISIA TÂRZIE ŞI DELOC NEINTENŢIONATĂ A ACTUALULUI PREMIER DIN FUNCŢIA DE ŞEF S.I.E. – apoi să se desfete cu bancuri, spriţuri şi tunuri de invidiat şi de nebăgat în seamă. “Vânt din pupa” şi noi “succesuri” în gloriosul drum spre o Românie...reală.

Cred că “lupii tineri” au o loialitate destul de decolorată din portocaliul afişat, dar şi ambiţii personale de a-şi completa siviurile. “Lupii tineri” şi vorbitorii de limbi străine ne consolidează confortul clasic. Cu alte cuvinte sloganul “să trăiţi bine” se modifică în “să-ntineriţi bine”, în rest un pârţ ş-un fâs. Ambiţiile politice par acumulatorii ce ţin în picioare actualul Guvern. Ambiţii care-i împing la promisiuni băneşti – mărirea salariilor şi a pensiilor atât de necesare pentru a plăti dările către...stat. Mira-m-aş de succesul financiar pe care-l am în viitor cu aceşti “lupi tineri”. Drumul lor “înspre ceva” a început. Atenţie se închid uşile, urmează staţia “Pute-n viitor”. Slogan valabil numai în cazul că apelaţi la un comportament....subteran.

Totul este o parodie, o melodie proastă, un banc prost. Ca “schimbarea lui Emil Boc” să nu cadă în mâna cuplului deloc comic şi de tot râsul, Ponta – Antonescu, preşedintele-jucător şi-a făcut tema. Dovada vie: Mihai Răzvan Ungureanu. Schimbarea tuturor miniştrilor de culoare portocalie e dovada vie, că totul funcţionează pe bază de reţete verificate şi...controlate. Schimbarea Elenei Udrea e clară: nu există particularitate. Urmează...războiul.

Cine a uitat de axa: Videanu – Blaga – Berceanu stă prost cu memoria. Simt în viitor un congres portocaliu unde “eroul de la Răchiţele” va preda ştafeta în mod paşnic. El nu va pleca în urma unui sms. Nici măcar un sms?

Adormit de gerul iernii mă acoperă un vis ciudat. Dacă acest joc a fost singurul posibil de a-l schimba pe MRU de la SIE? Nu era altă metodă şi poate Traian Băsescu, spre surprinderea mea atunci când sînt treaz, lucrează pentru neam şi ţară sau patrie. TB poate a fost obligat să facă această...mişcare “înspre ceva”. În visul ăsta ciudat am ajuns şi la Bruxelles. Frumos acolo. Belgieni liniştiţi şi graşi de la atâta ciocolată cu gust de ciocolată. Socialiştii europeni au trântit pe jos cu “mai marii” de la noi în urma “evenimentelor din stradă” . Mai marele socialiştilor printre altele spunea: “...poate după aceea aţi putea să ne explicaţi de ce aţi venit aici la Bruxelles, ca să vorbiţi cu opoziţia, şi nu aţi făcut acest lucru chiar în România...” Aşa somnoros cum eram, gândeam. De aceste “spuse” TB trebuia să ştie...înainte cu două ore, nu după şi de la televizor. Cine era obligat să-l anunţe? Oare de ce a plecat din Guvernul Tăriceanu poliglotul MRU? Sînt întrebări de somnambul şi atât.

Mă trezesc când numărătoarea a ajuns la 237. Citesc membrii echipei şi râsul nu-mi dă pace, altminteri sughit. La prima vedere este o echipă fără...decolteu şi agramat. Dacă un membru (VP) din cuplul opozant îi acordă sprijinul a 15 puncte de guvernare celălalt (CA) mă convinge că el vine dintr-un proiect sau produs inteligent. Un prieten m-a atenţionat (în repetate rânduri) că doar unul are în spate...structuri. Nu vă întreb cine-i prietenul, dar vă întreb cine are structuri şi de ce?

Sînt în faţa unui joc de şah. Trebuie să fiu “nebun” să-mi arunc “regina” şi “turnul” în luptă. Armata grea se mişcă mai târziu. Mişc “pionii” (controlat evident) forţând “înspre ceva” ca inamicul să...rişte. Abia după acest joc am înţeles de ce Ponta a avut “declaraţie de om politic matur” – expresia aparţine unui pedelist al căriu nume nu-l ştiu.

Echipa îmi place. E tânără şi plină de “ambiţ”. Mi-l imaginez pe Andrei Marga cum sare în toate părţile ca un arc al timpului, aflând de nominalizarea şi validarea lui Baba Cătălin. CB deloc străin de “bunul mers” al învăţământului din propria-i ţară (ca fost secretar de stat, dar nu ştiu a câta oară) mă linişteşte lăsându-mi răgaz pentru a citi următoarele: "..menţinerea României printre primele 15 naţiuni ale lumii la Jocurile Olimpice Londra 2012, precum şi obţinerea unor rezultate de prestigiu la Campionatele Mondiale şi Europene în anul 2012...”. Cu acestea fiind spuse “în sfârşit ministrule” CB, lasă-mă să-mi bag în ele de Jocuri Balcanice şi competiţii la care nu particip. Cătălin taică, unde este ambiţia ta? Cum să-ţi savurez expresia: “...în mandatul meu voi încerca să continui procesul de reformă început de domnul Funeriu.."? Hai, mă laşi?. Tu n-ai ambiţ ? Am citit Programul de guvernare, când am ajuns la rubrica Tineret- Sport am lenişat. Nu mi-am revenit decât după ce ai realizat următoarele (sînt doar trei):

- Construirea de stadioane si de baze sportive pentru disciplinele olimpice, conform cerinţelor Comitetului Olimpic Internaţional.

- Organizarea de întreceri sportive internaţionale, susţinute şi cofinanţate de Guvern, în ramurile sportive unde România excelează.

- Elaborarea strategiei naţionale, cu accent pe sportul de masă, şi a unei noi legi în domeniul sportului, armonizată cu prevederile UE în materie.

Abia după lectura lor mi-am dat seama de ce ai luat-o peste bot (să nu-mi spui că ai uitat). E greu nene cu atâtea doctorate, câte şi mai câte. Datorită “şi ţie” zicala “mai rău nu se poate” n-o să moară niciodată.

Râd în această zi memorabilă, pentru că România a luat-o pe un nou drum, nici nu vreau să mă gândesc la cum va arăta drumul cuplului Ponta-Antonescu construit pe cofragul celor peste 50 de procente. Dictatură? N-aş crede.

Am o întrebare pentru tine cititorule. Pentru că n-am găsit (încă) documente istorice legate de anul 1806 şi populaţia României din aceea vreme, fă un bine şi ajută-mă. Multe am de învăţat. Şi tu? N-aş fi crezut.

MRU de mâine intră în pâine. Până când? Ce contează atâta timp cât “compromişii” sînt înlocuiţi de “anonimi cu sechele”? Contează faptul că Traian Băsescu îşi pregăteşte....viitorul.

MRU nu pot a-mi încheia povestea fără a te întreba. Câţi „lupi tineri” ai scris tu cu mânuţa ta din proprie...iniţiativă? Nu-mi răspunde, pentru că eu nu înţeleg decât limba...română.

În drumul meu „înspre ceva” nu pot uita melodia atât de cunoscută „alt guvern şi aceleaşi probleme”. Hai pa.

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu

Un comentariu:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...