07 februarie 2012

URMA SCAPĂ...TURMA

Gata. A venit Ungureanu. Voi, chibiţilor, aţi crede că-i fotbalistul cu răsăritul la Universitatea Craiova şi apusul la Steaua. Simplă coincidenţă de nume şi port. E vorba de Ungureanu de la SIE nu de la Steaua. Fostul şef al spionilor, vai ce neinspirată expresie, fostul şef al Informaţiilor Externe a ajuns sus. Mai sus nici că se putea.

Au tăbărât informaţiile în care tinereţea cu diplomaţia mi-au acoperit urechile, nevoile şi necesităţile. Hai, mă laşi. Premier la 43 de ani. Şi? Emil Boc, atunci când a urcat pe tron, a avut...42 de ani. Deci se poate. Şi mai tânăr şi mai...până la începutul lunii februarie, când cuprins de ger s-a gândit să-şi găsească odihna în altă parte. Deci şi prin urmare, varianta cu garda tânără nu ţine din start. Adică cum, să-l schimbe Naşu, pe Piţi cu Săndoi şi să pozeze în Isus Cristos? Să fim serioşi, nimeni nu-i perfect.

Pleacă unii şi vin tinerii. Un prieten drag inimii şi minţii mele mă atenţiona demult, tare demult că nimeni nu poate avea succes dacă nu se comportă ca lupul. În haită şi rău. Citez din memoria...tinereţii: „Pilu, n-ai nicio şansă. Comportă-te precum lupul” şi îi dau dreptate.

Nu-mi construiesc nicio poveste despre tentativa lui Emiluţ de a „demisiona încă din decembrie” pentru că are miros de pârţ şi nu-mi plac lucrurile care put, asta nu înseamnă că acum aerul ar fi curat, dar lucrurile împuţite nu le accept şi basta.

Aş fi vrut să fiu o muscă (la ce trage musca?) şi să trag cu urechea (scuzaţi d-le premier, domnia voastră trage mult mai bine) la marea adunare populară din pedeleul portocaliu în degrade şi să-mi scutur aripile la „decizia unanimă” a Colegiului Director.

Lăsaţi-mă să mi-o imaginez pe blonda de la Bucureşti cu iz de Buzău când pedelistul Frunzăverde i-a distrus...frunza. Apropo, cititorule, am o întrebare pentru tine, nările se dilată odată cu diminuarea drastică a atribuţiilor şi a resurselor financiare de la...dezvoltare ? Hai, na.

Cred că nu rezistam mult în postura de muscă, m-aş fi trădat de unul singur lângă atâţia şi atâţia „oameni de bine”.

Gata cu epoca Boc, sper să nu mai am ocazia să fiu contemporan cu involuţiile lui din postura de premier. Să meargă unde o vrea şi să-mi lase viaţa în grija lui...Ungureanu.

Oamenii care vor să joace la juniori, chiar dacă vârsta le permite să urce la o echipă mai...”experimentată” nu o să surprindă pe nimeni cu execuţii spectaculoase. Oare de mi-l închipui pe diplomatul Ungureanu un tip mic, chiar dacă funcţiile pe care le-a ocupat îi consolidează postura de...matur în ale politicii.

Bine, e un scenariu în mintea mea cititorule, tu poţi să-ţi construieşti alt scenariu şi chiar alţi actori, dar eu aşa văd. Un tip mic cerşind funcţii. Nu ştiu de ce, poate din simplu fapt că am strabism? N-aş crede.

Actualul Boc, pardon, actualul premier îmi arată neputinţa celui care l-a...propus. Dacă T.B. a scos asul din mânecă, iar asul poartă numele de Ungureanu, dragă cititorule cred că „ anul semne bune...n-are” dacă m-aş lua după...Pluguşor. Oricum, odată cu numirea, fostul şef SIE mi-a demonstrat (oare cine?) că sloganul MAI RĂU NU SE POATE n-o să moară niciodată. De ce nu mă miră nimic în ţara asta, nici măcar răspunsul lui Ungureanu cel nou –„..da sînt pus în dificultate, de dumneavoastră reprezentanţii presei...” – dând la o parte în mod intenţionat sau nu, cuvântul mogul, cuvânt atât de apreciat de primul marinar al ţării.

Nu cred în actualul Guvern dintr-un motiv foarte simplu. Principalul vinovat de această neîncredere este...Dumnezeu. El l-a creat pe om după chipul şi asemănarea lui, deci şi prin urmare dacă n-a fost creat de Ponta şi Antonescu, pică totul. Şefii opoziţiei nu cad la pace şi basta. Acest cuplu deloc comic dar de tot râsul îmi arată neputinţa...puterii şi a preşedintelui. Sondajele îmi comunică că (scris intenţionat) useleul e majoritar. Abia aştept să trăiesc involuţiile actualei opoziţii şi odată cu ele să-mi dai în cap cu sloganul – MAI RĂU NU SE POATE. Cititorule, gândeşte-te la ce vremuri vin, dar până atunci să ne bucurăm de Ungureanu şi echipa lui de tehnocraţi cu origini în pedeleu, unepereu şi udemereu.

Pe uneperişti nu-i poate schimba nimeni decât...alegerile şi bunul Dumnezeu, sau nici măcar El. Chiar, cititorule, cât adevăr e în zicala: „nu contează cine votează, contează cine numără”. Chiar aşa, să se fure la alegeri? N-aş crede. Nu ştiu cine-i unepereu, dar pare călcâiul lui Achile din...mersul trenurilor. Am câţiva „admiratori” prin unepereu, aşa că aştept liniştit pe...peron.

Udemereu nu-i partid, deci se poate. Una şi bună, pardon trei şi bune. Sănătate – Mediu – Cultură. Umblă vorba prin târg, că am fi un popor bolnav, într-un mediu...toxic şi fără carte. Pe această axă, ca la Mărăşeşti – Pe aici nu se trece! – Trist, dar nu-i bai. Se putea şi mai rău.

Ungureanu premierul, după ce a fost creat de Tăriceanu şi sprijint de T.B. şi inspirat de „dacă nu-l laşi să moară nu te lasă să trăieşti” îl aduce în pragul atacului de cord pe Andrei Marga. De ce? Întrebaţi-l pe Cătălin Baba. Întrebare de baraj. Ce ar fi fost Cătălin Baba dacă în drumul lui nu s-ar fi întâlnit cu...Andrei Marga? Să n-am parte de viitorul meu dacă nu sînt fericit. Odată cu excluderea agramatului Funeriu organismul meu lucrează cât de cât normal. Gata cu gluma, dar parcă văd un os de peşte în gâtul actualului de la învâţământ.

M-am plictist de această poveste, îmi produce seisme dar şi alte fenomene naturale, fiind nevoit să apelez la umbrelă. Sînt trit pentru îndepărtarea Elenei. Era singura pată de culoare din fostul Boc. O să-mi lipsească poşetele, tocurile, rochiile mulate şi „alte cele”, adică decolteul N-o să mai văd panglici tăiate şi şei călărite de dosuri trecute. A venit apa şi i-a luat. Au venit alţii şi atât. Sper ca noul Guvern să realizeze măcar 3 km de autostradă, dar numai dus.

Să n-am parte de vremurile viitoare, dar în ţara asta nu mai sînt regizori (scenariul e scris) să „pună” de un film pentru Oscar? Filmul se va numi „Mioriţa...modificată”. Cel ungurean şi cu celălalt s-au sfătuit să „distrugă tot”. Termen limită: viitoarele alegeri apoi...răsplata.

Hai, că-i mult. Bugetari să aşteptaţi mult şi bine, pensionari să fiţi mai atenţi la vârsta de...pensionare. A mai rămas cineva? Da, atunci hai să ne jucăm de-a v-aţi-ascunselea. Hai pa.

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...