21 februarie 2012

VICECAMPIOANELE!

Să fie clar de la bun început, indiferent de rezultatul partidei dintre H.C.M. Roman şi „U” Cluj în Liga Naţională la handbal feminin, această poveste avea aceeaşi soartă. Exista! Băgându-mi mâna adânc în buzdujăb mi-am dat seama că trăiesc şi muncesc în România, cu alte cuvinte remuneraţie după buget aşa că privesc meciul la teveu. Nu că aş fi fost prin deplasări până acum, dar pozez puţin în...victimă, aşa de amorul artei dar şi puţin pentru deontologii care-şi dau cu părerea fără ca ei să...existe.

Nimic interesant până acum chiar şi pentru mine. Promo-urile teve curg în pauzele construite de CNA (n.n. Digi Sport 2) şi îmi reamintesc de fiecare dată că la şase trecute fix după amiaza în ziua marţi (n.n. 21.02.a.c.) să nu fac nimic pentru că joacă „U” la Roman. Şi acum tremur de emoţii reamintindu-mi promo-ul de la teveu: „... „U” ameninţă Zalăul şi Galaţiul...” cu alte cuvinte fetele în „alb şi negru” nu stau în echilibru decât pe locul doi în clasament. Amân tot programul după-amiezei, deszăpezire, gătit, şters de praf, spălat maşina, hrănit orătănii. Nimic nu mişcă de la şase trecute fix. Joacă „U” şi atât!

Primesc un telefon de la un prieten drag minţii şi sufletului meu şi-mi dă cu lopată de deszăpezit, prin telefonul mobil evident, drept în moalele capului şi-mi şopteşte o veste, de fapt două, ba chiar trei veşti proaste lipsite de sens şi Fair-Play. Caut să reproduc din memorie – „...grasule, vezi că meciul nu-i de la şase ci de la cinci, nu se mai transmite la televizor şi ultima (care mi-a ridicat glicemia, colesterolul şi trigliceridele la cotele pe care nici Tadici suspendatul nu le-a atins niciodată) au schimbat arbitrii...”

E drept, fiind puţin surprins, mă întreb chiar şi acum, ăştia de la Digi nu ştiau de chestia „marca HCM Roman”? Să difuzezi una-n-tr-una promo-ul cu meciul şi când colo un mic fâs? Nu-i aşa? Mă învârt de două trei ori şi după o discuţie telefonică (îţi mulţumesc doamne că ai creat mobilul după chipul şi asemănarea oamenilor) cu un cunoscut comentator de handbal am aflat că nu se poate juca de la şase şi numai de la cinci, pentru că sînt activităţi „tărzii” în sală...programate. Cei de la Digi au încercat să-i facă pe oameni să înţeleagă cum stau probremele prin televiziune mai ales ce înseamnă ORA EXACTĂ, dar din păcate nu s-a putut ajunge decât la...ora cinci şi jumătate. Bine am înţeles fraţilor de la haşcemeul din Roman, dar de douăsprezece (!!!) zile de când v-au anunţat cei de la Digi de ora ŞASE, ce-aţi făcut? Aţi programat bine mersi activităţi de...sală târzii. Nu-i bai. Că n-am văzut meciul, dar arbitrii i-aţi schimbat, au ba? Aici m-aţi dat pe spate. Aţi vrut un cuplu de „internaţionali”. Parcă îmi reamintesc gândurile mai marelelui de la ferehaş, Cristian Gaţu şi ale lui decizii, sprijinite de comisiile ferehaşului:

„... Pentru greşelile de arbitraj constatate de Comisia de Arbitri se propun următoarele sancţiuni:
1. Cuplul Pavel/State (Buzău) – 3 etape de suspendare şi nedelegarea lor la jocurile din Liga Naţională...”

asta numai dacă mă limitez la decizie, dar vă propun o mică parte dintr-un articol: “...Odată în plus, s-a dovedit aşadar cât de superficial au fost judecate erorile de arbitraj de la Braşov. În fond, dacă arbitrilor li s-a acordat calificativul „bine”, de ce au mai fost propuşi pentru suspendare? Nu cumva ceva „pute?...” asta numai aşa de acomodare cu renumitul cuplu de arbitri internaţionali.

Măi nene, zău aşa mă tot întreb de ce naiba există atâtea “succesuri” pe linia de 9 metri în sportul din frumoasa noastră patrie. De ce? Uite daia, m-aş grăbi cu răspunsul, pentru că există oameni de bine şi valori la 7 metri. Hai mă laşi cu cele...2 minute.

Cuplul din Buzăul atât de nins în această perioadă, pare să uite de greutăţile create de zăpadă şi-mi reamintesc de trecutul lor...senin. Vă propun doar câteva titluri de bine scrise pe semicerc:

- Gaţu a propus suspendarea arbitrilor State şi Pavel;

- Handbaliştii de la CSU au avut probleme cu arbitrii şi aruncările de la 7m.;

- Am să fac raport arbitrilor State şi Pavel.

Sînt trei banale exemple, despre un cuplu de succes. În nemernicia mea întreb un iubitor de statistică. În câte partide a câştigat echipa oaspete, având acest cuplu de succes la mijloc şi pe linia de fund? Tare sînt curios, cu riscul asumat de a supăra...gazdele aflate în atac.

Îmi vin în minte cuvintele glăsuite de un om care bagă bani în handbal, deci nu-i scoate: “...sunt foarte supărat, am pierdut.... dar şi cei doi indivizi care au fost schimbaţi în cursul săptămânii, de mult nu s-a mai întâmplat acest lucru...” Prefer să nu-l nominalizez pe autorul cuvintelor, dar oare cine sînt indivizii? Nu-mi trec decât vreo două fraze prin faţa ochilor că o altă remarcă scrisă mă loveşte la semicerc şi lovitură de la 7 metri: „...au influenţat rezultatul şi am să le fac raport celor doi indivizi – Pavel si State, pentru că trebuie să se termine odată cu mafia din handbalul românesc...”

Acum parcă mă cuprind în lupta de la 9 metri frisoanele, într-o singură propoziţie cu accent de frază, cuvinte care aduc şi...disconfort: mafie, handbalul românesc, indivizi, termine. Ştiu că sînt şi alte domenii de activitate cu aceleaşi „succesuri”. Parcă nu demult am aflat că fostul arbitru arestat, pardon reţinut este acum membru în comitetul executiv al ferefeului. Un prim semn a democraţiei că a coborât din cer pe pământ şi nu oriunde ci în România. Încă o dată m-am convins că suntem un popor...ales. De către cine şi pentru ce, chiar nu mă interesează.

Revin la habdbal şi la cuvintele „ce ne doare”. Mă amuză şi acum după ceva timp declaraţia plină de umor (?!) a unui om din hadbal: „...ne arbitrează cuplul Pavel-State. Arbitrii cunoscuţi în ţară şi care arbitrează astfel de meciuri. Ne-au mai arbitrat aceşti arbitrii şi la alte meciuri cu Bacăul şi nu am prea avut sorţi de izbândă...”. Ca să-mi stric de tot ziua dau şi cu alte exemple în mine, deci şi prin urmare sînt masochist şi subiectiv: “...gazdele şi-au luat măsuri de siguranţă după egalul de la Bucureşti şi au beneficiat de un cuplu de arbitri cunoscuţi pentru ataşamentul lor...faţă de gazde...”

Stimate cuplu, chiar nu-mi provocaţi disconfort în activitatea de zi cu zi, deci şi prin urmare aştept să “fluieraţi” o finală de Campionat European şi adjectivele pozitive să vă acopere odată cu...bunul simţ. Nu mi-a fost teamă de un eşec pentru “U” în acest meci dintr-un motiv simplu şi banal. Mai marele sportului şi a învăţământului din ţara aiasta a plecat spre ora exactă din Cluj Napoca, că acum e pe altă oră, e o altă discuţie şi o altă poveste. Dar nu-i bai, nimeni nu-i perfect şi...corect.

Revin la meci şi al său rezultat. Haşcemeul Roman cu o istorie de un deceniu şi cu bani de la bugetul local a încercat o lovitură de la 7 metri. Spre bucuria “oamenilor de bine” gazdele s-au impus la două goluri. Pentru cei care iubesc statistica 23 la 21. Fanii handbalului sînt fericiţi pentru că n-au văzut un meci de handbal şi o lecţie de arbitraj, dar atunci când sînt prin Roman, să treacă pe la Sala Sporturilor pentru că sînt activităţi şi mai târzii de ora 18.00

Haşcemeul Roman e campioană, dar la lovituri de la 7 metri şi atât şi asta numai ca să-i facă în ciudă suspendatului tadici cu “t” mare. De apreciat „ospitalitatea moldovenească” (?!). Mai e nevoie de întrebarea: Până când?

Închei dar nu înainte de a “gândi în scris” trei motive pentru care vicecampioanele au pierdut:

1. Şi arbitri sînt oameni;

2. Nu s-a pariat pe acest meci, deci nu s-a câştigat;

3. Fosta Iugoslavie a avut patru echipe în primele şase echipe la Euro 2012.

Toate acestea mă şi ne obligă la atitudine!

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu

2 comentarii:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...