16 august 2012

UN AUGUST ÎN...FRIG


Salve tuturor, pardon, salut. Salvele pot fi şi de altă natură şi cum uneori ne înjurăm unii pe alţii e bine să-mi limitez...limitele la un simplu salut. Salut!
Am plecat spre vechiul Ion Moina, îmbrăcat la „patru ace” pentru luna august. Şort, tricou şi cam atât. Ah, şi ceva în picioare. Splendid. Lume puţină. De ce? La această întrebare las să răspundă: mister F.W., inutilul Limoniu, nepregătita Ana Maria Prodan, preacuviosul Boc şi lista poate continua, la o adică şi cu câţiva jucători, dar nu-i asta problema. Pe vechiul Ion Moina, a ajuns o echipă din liga lu' Mitică fără...suporteri, chiar dacă echipa este construită pe arhitectura celui mai mare arhitect dintre fotbalişti, Gică Hagi, pentru că cel mai mare a fost şi rămâne Dobrin.
Revin la meci. Puţini, prea puţini. Mult...prea puţini. Atmosferă tristă. Sheriful s-a supărat pe sat şi a dat cu piciorul unui microfon care avea viaţă. Acea bucată de metal respira. Sherifule, fă bine bagă-ţi minţile în cap şi lasă-l pe „actualul voice –over” să frece menta mai departe sau pe la...Potaissa Turda (handbal cu muşchi).
Canicula din august a dispărut, iar Elevu şi-a luat-o în cap de frig sau de singurătate. Expresiile lui au creat zâmbet. Angus, Gelu şi Vasile au dat tonul la „valuri, valuri”. Publicul era speriat. Elevu a început să recite din Minulescu, Arghezi şi la final Topârceanu. Singurele poezii cu audienţă au fost: „daţi-vă drumu” şi „terminaţi-vă odată”. Sublim.
Noi jucăm în alb şi negru. Viitorul în albastru. Fluier de început şi 1 la 0. Cel mai lent atacant din lot, pe numele de fotbalist Dinu Viorel, o dă „cu cap”. Cristi i-a făcut, în scurtul timp, să fie harnici şi atenţi. E drept pe ici pe colo, au fost câteva momente de umor, dar asta nu înseamnă nimic.
Dacă nu-ţi plac cuvintele: boem, teoretic, academic, relaxat, deceniu, simplu, istorie, român şi altele cu izvor în non-culori poţi să treci pe la stadion să vezi ce pot face multe minţi dibace (pe lângă cei nominalizaţi mai sus şi fiţi pe pace că mai...sînt) dintr-o echipă a unui club ce a însemnat şi înseamnă, aşa cum am mai scris, ISTORIE, ADEVĂR şi ROMÂNISM. „Valoarea de azi” am văzut-o ieri (n.n luni, 13 august) când penibilul preşedinte numit s-a lăfăit  cu cele...nouă medalii de la olimpiadă. Penibil! Două medalii de aur. Minunatele condiţii. Revin la aceste mari „succesuri”, dar într-o altă poveste.
Revin la meci. Pe vechiul „Ion Moina” am ajuns să-mi cunosc jucătorii după culoarea...ghetelor. Brazilienii au ghete portocalii, Dinu Viorel verzi sau galbene, Balaur e uşor de reţinut pentru că Solo are...ciupică, Sisi e...inconfundabil, la fel şi Krumov dar în altă parte. Numai dacă aş fi orb nu l-aş recunoaşte pe Mendy şi cam atât. Nici tentativa de patron nu cred că-i cunoaşte. Cum se numeşte ţara în care patron la „U” Cluj este Ioan Mărginean? Şi când te gândeşti că preşedinte la această echipă a fost şi Lucian Danciu? Eu sînt bucuros că avem activitate. Cu atâtea „perle” pe la echipa de fotbal ne „dăm drumul” (expresia lui Elevu) pe adversari. Cine a putu să-i numească a fost şi mai...valoros.
Revin la joc. Cu toate lipiturile făcute în această vară am jucat mult mai eficient decât...”Viitorul”. Ăsta e un semn bun pentru echipele mai modeste. Cât timp Hagi decide ce şi cum despre tactica de joc...e bine pentru adversari. El încă n-a trecut de bariera, „am fost mare”.
Cristi, ai puţin timp să-i mai şlefuieşti. Normal ar fi ca la Turnu Severin să primim patru (regresie aritmetică), dar bat palma că ne batem pentru fiecare minge, aşa de dragul primelor, salariilor şi a altor plăţi...neonorate.
Încă nu-i cunosc pe toţi, aşa că nu vreau să devin şi mai penibil notându-i, dar pot să spun că al dracului de mult îmi place Balaur (păcat că nu-i a nost), Pătraşcu...încă mai ştie, Mendy a devenit cel mai bun fundaş stânga de la „U”, Gh. Vasile a ajuns în sfârşit căpitan la „U” Cluj.  Dacă în această mini pauză, până vineri,  Cristi se pune la punct cu pregătirea (Niculescu, poţi să-l iei de model) linia de fundaşi centrali de la Turnu Severin o să fie: Sisi – Cristi.
Parcă simt o palmă peste cap venită din partea lui Cinpoer, spunând cu voce gravă „hai, mă laşi, şi acum pune-l pe Papi în faţă”.
Regret că am fost puţini, dar nu-i bai. Întotdeauna mi-am dorit să-i cunosc pe suporteri pe...nume.
Pe final am mai dat un gol şi era un scor...periculos. Ne-a ajuns sfârşitul de meci cu ger şi un gol în poarta lui Balaur. Am atins cota...12. Al naibii băieţii ăştia, ţin cu adevărat să devin proroc.
Fluier final şi şase puncte. Elevul îşi ia tricoul pe el şi se îmbrăţişează cu Ana Maria Prodan. Hagi îl pălmuieşte pe Bibi (n.n. Zoli Iasko). Cristi în faţa camerelor tv îşi arată forţa de acasă şi neputinţa din deplasare. Hai „U”!
De dincolo şi dincoace de etapa a 4-a, io.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...