13 septembrie 2012

7 TREPTE (E ora închiderii. IV)




De ceva vreme prin lumea asta plină de atâta dragoste şi pace, conflictul dintre istorie şi comercial este din ce în ce mai vizibil. Asta înseamnă că lasă şi urme. Atenţie nu urmă, ci urme. Am scris, mai demult ce-i drept, de Universitatea Bussines Cluj, echipa de fotbal. Acest bussines are două puncte de lucru. Unul aici la Cluj şi Napoca, altu-i taman la Ploieşti. Aceeaşi Mărie cu...două pălării. Una cu bănuţul ailaltă cu...contractul. Concluzia acestui paragraf: nu-i prost cine dă, prost sînt...eu. Până când? Dumnezeu şi DNA-ul poate şti.
Subtil şi cu discreţia bine-i cunoscută, în scris, zilele trecute citeam cuvintele ordonate în şir ale publicistului Tudor Octavian. Puncta atent traseul unor indivizi. Erau puţine erori sau poate chiar deloc, dar ce a fost ca o cireaşă de pe tort, că asta-i emisiunea ce-mi place deocamdată (iarăşi acest cuvânt) a fost finalul. Maestrul a punctat atât de corect încât mi-a îndreptat privirea numai spre punct. Asta e, băiete. Citez, cu nepermisiunea lui, finalul: „...un interes marcat al pieţei continentale pentru o echipă din România. Nu musai românească, ci din România, stat European”
Dacă ar fi să separ lumea între noi şi ei, aş zice. Dar nu-i aşa.
Zilele trecute am fost printr-un supermarket la shoping, asta dacă aş fi actual, dar eu sînt de modă veche şi scriu aşa, zile trecute m-am aflat într-un magazin, cam cu de toate ce-i drept, dar având buget redus (dar-ar să dea boala în ei ar fi spus bunică mea, Dumnezeu să o ierte) mi-am clătit ochii cu ce am...văzut. Într-un colţ, pe un raft îngrijit era o carte, ce nu părea nouă. Copertele erau îndoite, la fel şi câteva pagini îndoite, pătate cu grăsime. Ce mai, cartea era destinată să sufere aceste modificări, datorită titlului. „Cei şapte ani de acasă”. Iau cartea în mână, arunc firimiturile de pe ea, mici urme de resturi...comestibile şi citesc cuprinsul.
Capitolul 1 lipsea din cuprins. Priveam în jur şi mi-am dat seama că nici sugarii nu mai sînt sugari pentru că nici scutecul nu mai este scutec. Caut grabnic capitolul 2, pentru că eram nerăbdător să fac primii paşi. Nimic. Mersul era blocat. Cărucioarele automate îmi înlocuiau paşii. Nu-mi dau drept să devin vector, să am origine, sens şi direcţie. Tac, mai iau o gură de lapte şi mă aşez în faţa capitolului 3. Surpriză mare. Mi-a dispărut curiozitatea, n-aveam întrebări. Am devenit atât de înţelept încât băteam cu pumnii la uşa din faţa capitolului 4. Aici surpriză. Nimeni acasă. Nici tu mamă, nici tu tată. Aflu, într-un târziu, de la un confrate că această parte a vieţii mele e plecată în Spania la cules de căpşuni. Bine, bine, zic eu şi cu mine cum rămâne? Confratele râde, se urcă pe tricicleta cu pernă de aer şi-mi arată degetul mijlociu într-o poziţie verticală faţă de plecăciunile celorlalte patru. Memorez gestul, poate e o formă de salut. În faţa capitolului 5 aveam emoţii. Au trecut peste mine patru capitole şi nici o reacţie. Ca o ploaie, cad peste mine caiete, creioane şi alte forme de manipulare. Fără scutec pe mine, evident mă piş pe ele. Reacţia a fost apreciată de alţi confraţi. Plin de sine şi de mine le arăt degetul mijlociu aşa cum am fost învăţat. Unii au râs şi doar altul m-a lovit. Era cel mai mare confrate. Atunci am înţeles că ce e mare e...puternic. Plec trist şi bătut. Nu fac mulţi paşi şi stau în faţa unui 6 atât de mare, încât am înţeles că este ultima sau penultima şansă. Aşa a şi fost. Era altă lume, n-aveam nevoie de scutec, foloseam paharul şi uneori câteva cuburi de gheaţă, respiram altceva. Nu eram însoţit de confraţi ci de câte două sau trei matracuci. Aşa am auzit că se numesc fiinţele ce devin într-un viitor apropiat...amante, neveste, babe şi marionete. Plec plin de fiţe şi aere spre ultima treaptă. Cea de a 7-a. Aici e raiul pe pământ. Totul este de poveste. Singura regulă este că nu sînt reguli. Cei puternici şi mari îi băteau pe cei mici care aveau ceva pe la etaj, cei aprigi şi vicleni duceau o viaţă paradisiacă. Erau acoperiţi de fecioare, nisip şi soare. Da îmi dau seama că puterea înseamnă bani. Prostia râdea cu gura până la urechi. Surprinzător lângă cei mari erau şi nişte „mici”, dar nu erau comestibili. Puţeau.
Sînt tâmpit. Ce caut eu în lumea asta a fotbalului? Mai bine mă fac profesor. Zis şi făcut. Caut ceva într-un magazin şi dau peste o carte...murdară. O privesc. Plec. Las-o naibii încă o carte cu „cei 7 ani de acasă”. Ce am spus că mă fac? Profesor? Chiar că sînt prost. Mai bine mă fac...om.
De dincolo şi de dincoace, Pilu

p.s. ăsta nu-i un pamflet sau îi? Musai să fie citit cu atenţie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...