03 noiembrie 2011

VICTORIE ÎN REGIE, FĂRĂ...REGIE

A mai trecut o etapă din cele multe. Liga lu' Mitică nu produce schimbări...majore, pe ici, pe colo, câte un milimetru-doi, vorba lui nenea Iancu şi scrisoarea lui rătăcită pe străzile acestei naţii:

„mi-e frică de trădare”.

Evident că nu fac aici o analiză a lui Farfuridi, dar parcă sîntem nişte Farfuridi şi nu uneori. Nu-mi încape modestia pe un picior, deci şi prin urmare nu fac o analiză a lui Farfuridi, dar parcă mă înceacrcă ceva.

Nu pot să înţeleg de ce nu tăiem cangrena, o tot dăm pe medicamente, hai că pacientul nu moare, îl ameţim cu vreo două-trei fiole de ketonal. Fraţilor, (se practică frăţiile) gata! Stop joc.

Comisia de disciplină a LPF a amendat un club pentru că s-au aruncat torţe, atenţie (!) în tribună. Fac o precizare, în acel moment (partida U Cluj - Dinamo)s-a scandat în tribune (!) – „Mitică la puşcărie”. Dacă în România, strigi un prenume şi aduci şi o locaţie e de belea? De ce nu se autosesisează nimeni şi să-l caute de „ce” şi „cum” pe Traian, care ne-a ademenit cu „să trăiţi bine”? De ce?

Umblă vorbă prin târg că Naşul l-a dat în...primire. Regie proastă. Naşul nu toarnă. Nu mai dă pe gât demult. Spectacolul (gratuit) de la DNA oferit de fostul preşedinte al echipei Victoria Bucureşti e unul care nu are în spate regizor (de platou, că artistic...). E un spectacol deja uitat. Românul are memoria scurtă, nu bate mai mult de trei zile.

E trist că e toamnă, dar nu vin zăpezile de...altădată!?

Mama proştilor şi a hoţilor e gravidă în fiecare secundă. Hop, ţop n-are treabă, îşi desface picioarele sprijinindu-le pe boi şi tâmpiţi. Ea naşte şi nu-i pasă de nimic. Fătul, bine mersi se găseşte vreun fraier să-l crească. Am mai spus-o, valoarea aduce VALORI, prostia aduce...

Uitaţi-vă în jurul vostru. Vă place? Bine. Atunci, mergem mai departe.

Am jucat în Regia lui Şiman, cel platnic şi bun. Duminica (şi sâmbăta) e lege – „U” Cluj nu pierde, iar dacă joacă şi în negru, bate. Cu discreţie absolută Ionică şi Strategul a găsit o metodă prin care Unguruşan să fie titular. Schemă arhi-cunoscută: 1 – 4 – 3 – 3 şi posesie. Am jucat în viteza a 4-a, pase dintr-o singură atingere, rar am folosit pasa decisivă, ne-am creat superioritate, am jucat ca-n...Regie. Nici n-aveam nevoie de arbitraj la această partidă. Cartonaşul roşu a fost pe bune (pentru bucureşteni) şi meritat (pentru ardeleni). La faza loviturii de pedeapsă o să decidă Ion Crăciunescu câte etape o să stea pe tuşă...centralul.

Nu fac tam-tam pe meciul cu Sportul, mă doare în schimb...atitudinea. dacă etapa viitoare luăm (jucătorii) totul în glumă, pică varianta cu...decretul şi n-ar fi bine. Echipa care ne aşteaptă (etapa viitoare) e nemulumită, prin vocea celui care dă la echipă se lansează aberaţii, pardon observaţii. Că a fost viciere de rezultat (Dinamo – 1907 din Cluj). Arbitrul a acordat penalty eronat. Şi ce? E om şi are dreptul să greşească. Cornel Dinu mi-a amintit că unitatea de prostie e...ţianul. Ţianul are submultiplii: deci-ţianul, centi-ţianul şi mili-ţianul. Unitatea de măsură am văzut-o, rămân notele. Do, re, mi... . Cum n-aţi auzit de nota: Do..sar?!

Nici o problemă, cetăţenii care n-au înţeles nimic în aprilie 2011, sper să înţeleagă în noiembrie 2011, că nu există decât O SINGURĂ ECHIPĂ! Nu există decât O SINGURĂ ISTORIE ! Nu există decât O SINGURĂ LIMBĂ ! Echipa e „U” Cluj, Istoria e a naţie română şi limba e română.

La mijlocul lui noiembrie pe străzile Clujului (şi nu numai) se cântă şi se plânge româneşte.

Dacă aş sta (noroc că n-o fac) şi m-aş lua după sondaje, mi-aş face rău. Se spune că adevărul doare. Măi analiştilor, v-aţi întrebat vreodată ce poate face...minciuna?

Revin în Regie, m-a luat „valul” lunii noiembrie. În apărare parcă mai avem loc de 2,5...jucători. Pele (ghinion cu prenumele ăsta) a încercat să ne arate că el joacă meci de meci. N-a reuşit. Pe vremuri parcă ştiai cu „obiectul”. Roagă-l pe antrenorul secund (nu ştiu cum îl cheamă, în caz că avem) să-ţi coase pe minge un mâner, uşurează mai bine triblingul cu...mâna. Cristea, i-ai împachetat pe studenţii din Regie. Le-ai arătat tuturor că forţa „academică” de la Cluj e mai puternică decât cea de la Bucureşti, doar Traian Băsescu nu-l înţelege pe Marga, în rest am fost peste ei, mai puţini spectatori ca de obicei, galeria „înfrăţită” era la...Cluj.

A fost în primul rând o victorie...utilă. Asta contează.

.....................................................................................................................

POPA – pe fază la lovitura liberă şi pe reluare la lovitura de la 11 metri. Nota: 2,5

UNGURUŞAN – ca să exişti cu adevărat, trebuie să-ţi doreşti. O sugestie, rămâi după antrenamente câte trei-patru ceasuri şi exersează centrarea la punct...fix. Nota: 2,5

ABRUDAN – nu l-am văzut pe Curelea. Am aflat abia a doua zi că n-a jucat, am crezut că marcajul strâns făcut e...Nota: 2,5

PELE – ştiu şi te cred. Se poate şi mai rău. Dacă de la Sportul (în 10 jucători) luăm două, de la alţii şi-n 11 ce să mai sper. Nota: 2,5

GRECU – te doare după lovitura de la 11 m? ce o să-l doară pe...arbitru. Nota: 3

PĂCURAR – în linia ta normală. Ai dreptate se putea şi mai...bine. Nota: 2,5

BOŞTINĂ – gestul tău (de la Tg. Jiu) e regretabil, jocul încă...nu. Nota: 3

MARINESCU – nu ştiu cine a avut inspiraţia de a-ţi face flotant de „U”, spune-i că poate bea o bere când are...10 lei. Nota: 3,5

MACHADO – una caldă, una rece (reprize). Apropo, şti cum arată...golul? Nota: 3

TONY – nu spun ce gândesc, mă...cenzurez. Tinere (?!) fi bărbat! Nota: 3

CRISTEA – şti chestia – două la prefectură, două la şcoala de fete? La tine e invers, două la Mediaş, două la Bcureşti. Pe când două la...Cluj? Dar le vreau în...deplasare. Nota: 3,5

Rezerve care mai şi joacă

MENASSEL – puţin, discret şi atât

NICULESCU – cei de la statistică se întreabă dacă mai joci. Alţi se întreabă dacă mai vrei să marchezi. Eu nu te întreb...nimic.

GROZAV – e greu la deal.

Atât pentru lectura de astăzi. Dar sînt curios cine naiba SIFONEAZĂ de la echipă şi mai ales de ce?

De dincolo şi de dincoace, Pilu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...