10 ianuarie 2012

TOAMNA...BOBOCILOR

Ce începe prost se termină...curând, ar spune un ghid turistic aflat într-un traseu prin politica de pe malul stâng al Dâmboviţei, drept al Someşului şi de-o parte şi alta a...Prutului.

Ezitant acest an electoral 2012, candidaturile pline de umor de până acum (că sînt feţe noi sau mutre vechi) îmi plac la nebunie. N-am avut niciodată un orgasm politic, dar masturbările de până acum parcă-mi dau dreptate. N-am forţat în nici un chip acest limbaj “orizontal” şi “pe întuneric” dar îmi taie micul meu creier în două declaraţia plină de...(nu găsesc cuvânt potrivit) a celui mai mic la propriu şi la figurat premier. Apropo, nu Dumnezeu m-a pedepsit cu el, ci cei 11 apostoli. Revin. E-mic declara cu ceva vreme în urmă – deschid citatul – “...Cred că sunt visele erotice ale lui Victor Ponta, pur şi simplu, pentru că, din punctul meu de vedere, în momentul în care îţi nominalizezi candidaţii controversaţi...” – citat închis – un gând sau o dorinţă.

De la acest vis am plecat în povestea mea intitulată în mod intenţinat – Toamna Bobocilor – evident fiind inspirat şi de ştafeta: Toderaş – Varvara.

Serile trecute l-am văzut pe şeful lui Marean, nimeni altul decât automobilistul de stânga a politicii construite de nea Nelu, Victoooooooooor Pontaaaaaaaaaaaa într-o emisiune a televiziunii publice, al cărui angajat sînt. Nu descos ce şi cum, nu fac pe “sfântul din neserial” dar sînt uimit de greaţa care-i strică flora intestinală şoferului de raliu sau raliuri în funcţie de buget sau participări. Finalul emisunii a fost plin de parfum prost mirositor şi cu gust de dorian, fruct afrodisiac, care necesită lipsa simţului olfactiv pentru a-l consuma. Cu mintea pe taxa tv, preşedintele partidului (?!) îi explica moderatoarei cum “stă treaba” cu banii publici – citez din memorie, deci mă pot înşela, dar nu mai mult de 0,01 % - ...dar să ştiţi că eu nu sunt plătit din bani publici, spre deosebire de dumneavoastră...”

Auzi Victor, mă laşi? M-am uitat cu ochii prin lentilele care le port pe o informaţie publică. Şi ce să vezi? Că peste cincizeci de mii de lei au intrat în buzunarul, pardon în portbagajul tău din...bani publici sau bugetul Camerei Deputaţilor e unul privat? Adică cum? Cine nu-i cu mine, e împotriva mea? Stai liniştit, nu sînt fan pedeleu, îi urăsc din toate încheieturile, dar mă laşi cu aerul ăsta de haiduc rătăcit prin politica daco-getă-get-beget?

Când văd asemenea boboc, ce să fac în...toamnă? Să-l aleg, să nu-l aleg? Tandemul Ponta – Antonescu, din cnp-ul meu de vedere, e unul trist, plin de haiducie fără păduri, fără săgeţi şi arcuri şi fără vânat. Încearcă să-l ştirbească pe mistreţul cu colţii de argint, dar nicio şansă. E bătrân şi cu...colţi.

Tandem vechi, tandem nou. Cel nou m-a surprins, pentru că o jumătate e de lângă...mine. Couţi – Giurgiu, alte nume şi alte poziţii. Haiducii din faţă vor România, ăştia mai mici vor doar Clujul. Pentru început e bine. Couţi mi-e puţin şef, deci pot să-i curăţ scamele, poate îmi face şi mie loc la...etaj. Le-am spus în scris haiduci, când de fapt ei sînt doi independenţi cu iz de sindicat. Giurgiu, deputatul-furnică, mă face să cred şi altceva despre el. Ştiam că-i harnic, dar curajos...nu prea. Plecarea din pedeleu nu-i ceva concludent, dovadă plecarea din peneleu a Elenei Udrea spre...Cotroceni şi apoi spre pedeleu, sau invers?

Politicienii caută oameni noi? Nu, nici într-un caz, în cel mai fericit caz oamenii cu bani vor feţe noi şi atitudini...normale. Haiducii ăştia mici (dacă o fi pe bune informaţia de pe www.ftr.ro – informaţie cu circuit închis) au lansat, cred o ofertă. Dacă era numai “foaia” o lăsam loco, dar am citit şi pe site-ul www.hotnews.ro. Măi să fie? Haiducii ăştia doi să fie mânaţi de la spate tocmai de acolo de sus, să fie ei atât de...şi chiar mai mult?

Haiducii sindicalişti par să profite de cuplul Uiorean – Nicoară. Cuplul liberal pare unul trist, lipsit de vlagă şi fără sprijin uselist. Condiţia fizică lasă de dorit, ei nu pot ataca la fileu, iar jocul de pe fundul terenului e lipsit de lovituri corecte-electoral. Dar nu-i bai, sînt convins că “grupul inexistent de la Cluj” va ridica cupluri de independenţi, să fie vreo cinci-şase cupluri “noi” care o să acopere drumul spre...omul nou din poezia băsesciană. Rima o să lipsească cu desăvârşire, la fel şi...bugetul. După acest cuplu haiducesco-sindicalist aştept lansarea pe piaţă a cuplului pirato-munictoresc. Pot să apară mii de cupluri de boboci, dar pe când un cuplaj cu o boboacă?

În jurul lor se vor strânge analişti şi sfătuitori plini de “succesuri clujene” până dincolo de malul Someşului. Interesant acest cuplu haiducesc. Dacă oferta pentru Bucureşti la început de 2012 a fost Irinel Columbeanu şi mi-a provocat râsul timp de trei zile şi un...decolteu, pentru Cluj, zău m-a surprins, dar îi bine, scap de director în mod natural, asta ca să fiu în contradicţie cu cei care au vrut să-i rupă...gâtul.

Clujul pare o redută cucerită dar fără stăpân. Îmi revin rapid. Clujul are conducător, dar pare că se comportă ca o parte a trinităţii, duhul sfânt. El aduce scenarii, dosare, cătuşe sau alte elemente de recunoaştere profesională.

Dacă la toamnă apar boboci pe bune şi papagalii rămân în colivie, rechinii în oceane şi elefanţii îşi văd de trompa lor e un prim pas şi atât, dacă nu, cei care mergeţi la Olimpiada de la Londra, vă dau un sfat. Rămâneţi acolo!

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.

De dincolo şi de dincoace, Pilu

p.s. dacă-i cacealma, e bună., dacă nu îi şi mai bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...