13 martie 2012

CACAOA DE LUNI SEARA

Cu emoţie şi viziune spre ziua de 20 martie, s-a încheiat şi etapa 20. Aşa că, deci şi prin urmare, această poveste e construită pe gâfâita cifră...20. Omul declaraţiilor de 20 de karate, Răzvănel-copilul-neminune, se extinde. Etapa trecută a solicitat oferta două plus două şi a remizat, acum e nemulţumit de scor: ...scorul corect trebuia să fie 3-0...”. Aşa că, deci şi prin urmare 2 la 0 e un scor incorect, chiar dacă până acum s-a ştiu doar că-i...periculos şi uşor de dres.


Nici o surpriză în etapa a 20-a. Petrolul a jucat precum emisiunea „marţienii din Ploieşti” şi s-au lăsat...adormiţi la hotelul lui Copos. Scor corect 2 la 0, evident cu Lucescu-copilul, nemulţumit.


Lăcătuş nu s-a obişnuit cu fecemeul, cum nici fecemeul nu s-a obişniut cu Lăcătuş. Şumudică face spectacol şi aribitrii...tac. Aştept tovarăşe preşedinte de cecea momentul zero din fotbal, atunci când arbitrajul va fi surprins în offside chiar dacă era o banală aruncare de la margine. Sâc. Cei de la 7 şi 7 s-au arătat periculoşi, de aceea au scos o remiză spre mulţumirea lui Nelu Horoba:”... mă bucur că am făcut un egal cu CFR Cluj şi n-am luat gol în ultima secundă...". Aşa-i în fotbal unul supărat că n-a primit un kil de unşpe metri, iar altul bucuros că n-a...bătut.


În rest toate bune şi frumoase precum gafele portarului, sau ce-o fi, de la Concordia Chiajna.


Trec la singura partidă care m-a interesat din toate punctele de vedere. „U” Cluj – Steaua. Meciul a început săptămâna trecută, primul gol l-a marcat „U” prin noua achiziţie: silenzo stampa. Steaua, împinsă de la spate de „Petrică, dă-i pe gesepe!”, egalează, dar cei de la „U” anulează golul printr-un comunicat...anonim. Am râs şi am plâns şi mă întrebam cum naiba arată comunicatul oficial ... anonim al unui club. Înainte de a începe meciul, jucătorii erau...obosiţi.


Europarlamentarul mi-a explicat cum stă treaba cu serviciul de parlamentar şi ale lui birouri şi spre final concluzia. Nu ajunge la Cluj, pentru că are treburi...politice şi cardiace. Acelaşi râs şi acelaşi plâns ca la aliniatul anterior. Hai mă laşi. Europarlamentarul a mai înscris un gol, inspirat fiind de tradiţia şi cultura fotbalului de pe la noi, unul care nu se bazează pe...reciprocitate. Adică, dacă eşti mic stai jos, vine peştele cel mare şi papă tot. Dialog de la patron la patron, sau de la om la om. Deschid citatulul: „...trebuie să ai puţină minte să spui că Steaua face blat cu U Cluj. Steaua n-a aranjat niciodata un meci cu mine patron! Daca n-am aranjat eu cu Buzău şi am pierdut campionatul, cum să aranjez cu U Cluj, daca eu n-am aranjat cu ai mei, de la Buzau, ce mare lucru era?
Adică, U Cluj nu ii dă meciul lui
Dinamo li mi-l dă mie? Şi U Cluj cu Dinamo sunt prieteni, ba chiar Dinamo şi-ar dori să bată Steaua la U Cluj, de ce? Ca atunci cand joaca ei cu U Cluj, sa fie jos de tot ardelenii.
Dar Walter nu face aranjamente. Cum ar fi să ii zic eu: hai, dă-mi mie meciul, cum poţi să faci aşa ceva? E o chestiune de minimă eleganţă, cum să ii ceri asta unui prieten..." – închid citat şi mă retrag.


Nu fac nici analiză pe text şi nici pe meci, dar nu ştiu ce mă mănâncă şi am să spun doar atât. În fotbalul de pe la noi când spui NU să stai la distanţă că te poţi stropi. Şi ar mai fi ceva, patronul unei echipe îi musai să fie discret, dar nici într-un caz...absent.


Patroane, la jocul ăsta ne-am făcut de oaie, etapa viitoare ne facem de capră? Apropo când jucăm ca porcii.


Echipa şi gloriosul ei joc:



  1. BORNESCU – diferenţă de la meci la meci, etapa trecută ai fost doar tu...puţin depăşit, acum...e mai mulţi. Nota: 3;

23. ACHIM – binişor, dar miros a transfer de vară. Nota: 2;


2. SZUKALA – ori e grea banderola, ori te-a obosit România cu…pretenţiile ei. Spune-mi că ai fost...natural, că altfel îmi schimb părerea despre...tot ce-i din Austria încolo. Nota: 1,5;


8. GALAMAZ – orice faci eşti peste Abrudan. Nopta: 2;


47. POPA – tu de loc de unde eşti? Da, atunci te înţeleg. Alege-ţi ce notă vreu de la 1 la 1,5. Eşti omul zecimalelor şi îţi aparţin;


27. MARINESCU – discret precum economia de piaţă. Nota: 2;


15. HOBAN – printre puţinii fotbalişti de pe teren, că jucători au fost mulţi. Dacă în viitorul apropiat eşti schimbat cu Boştină, să ştii că trăieşti în România şi totul e posibil. Nota: 3;


30. PĂCURAR – un prieten aflat la meci îi striga arbitrului să-ţi dea roşu la faza cu...galbenul. Nu ştiu ce a putut vedea la tine José Mourinho să-ţi ofere cec în alb şi transfer la Real Madrid. Ori e nebun, ori simte că liga din Spania va fi condusă din brutărie de Mitică. Eşti praf la drumul mare. Nota: 1;


18. CRISTESCU – discret şi spre final...schimbat. Nota: 2;


10. CRISTEA – mai spectaculos ca-n alte meciuri dar mai puţin eficient. M-ai surprins, dar nu atât de tare ca să-ţi dau peste doi. Nota: 2;


9. NICULESCU – dezamăgitor. Nu vreau să cred că încep să înţeleg de ce Dănciulescu joacă la...Dinamo. Nota: 1.


Au încercat să joace,


77. GROZAV – te-ai crezut Superman. N-aveai nici o şansă şi dacă egalai, se trezea vreun...stelist şi ne mai dădea un gol. Nota: 2


26. TONY – n-ai fost nici măcar pata de culare la acest meci. Nota: 1,5;


20. COJOCNEAN – la Ploieşti ai ocazia să te revanşezi. Publicul va fi de partea ta. Nota: 1,5


antrenor: IONUŢ BADEA;


primele semne fără rezultate ale antrenamentelor închise nu se lasă aşteptate;


pe viitor poţi să dai vina şi pe terenul prost sau ai zis de el? Caută scuze sau...cere-ţi scuze;


pe când următoarea victorie, că vine vara şi intri în final de contract. Gurile rele spun că-i beton...contractul. Interesant contact – beton, joc - nisip;


ce a vrut să spună Dinu – Vamă prin…“dacă Badea face echipa corect…”? Ionuţ, citeşte…Apocalipsa;


să nu rămâi surprins la următorul meci de acasă de “numerosul” public. E şi meritul tău;


echipa joacă ceva, e meritul tău, iar când va juca şi bine, simt că nu vei fi pe la Cluj;


crezi în vorba – “totul e bine, când se termină cu bine”


Gata cu meciul. Jucători şi antrenori, singura faptă bună din meci a fost MOMENTUL DEDICAT LUI EMIL HOSSU, noroc că nu v-a aparţinut. Acel moment aparţine ISTORIEI, de aceea nu pot să înţeleg că pe siviul vostru scrie “U” CLUJ.


E martie şi...primăvară. Ziua de Paşte se ascunde la distanţa câtorva săptămâni, aşa că am timp să învăţ să mănânc carne de oaie şi capră. Ce bine mă simţeam când eram...vegetarian!


M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu


p.s. 1 dacă am ajuns ca Bianca să devină numărul unu la tribuna oficială, propun să jucăm în roz şi cu sutien.


p.s. 2 ridicaţi interdicţia celor de la „Gazeta Sporturilor” că poate aduc şi...probe. Ziua de 20 martie se apropie ca şi etapa a 21-a, dealtfel.


p.s. 3 într-o orchestră când treaba merge prost, directorul orchestrei cumpără instrumente noi, asta se întâmpla LA NOI, LA EI când orchestra cântă fals se schimbă dirijorul. Aştept primele acorduri din opereta...”Studentul cerşetor”.


Hai pa, tot io.


9 comentarii:

  1. corect si la subiect. merita atentie

    RăspundețiȘtergere
  2. Oare ce le-a facut Badea de i-a adormit in halul ala?...bine ca a scapat Dinamo de Niculescu ca e praf...printul mai gandea ceva la mijloc, dar nu avea cui pasa ( nu era interesat niciunul sa se demarce! )...cred ca asa era regia...pe scurt cred ca a fost chiar CACAO dar...cu lapte de "oaie"

    RăspundețiȘtergere
  3. MIhai,
    tu esti nebun, n-ai fost la meci? Steaua a fost peste U. Hai Steaua, hai Piturca!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pile, am atins o culme...am stat capra in fata unui cioban. si daca tot e Biancuta number one la oficiala, propun ca in loc de bufet suedez, la pauza sa se faca injectii cu botox...

    RăspundețiȘtergere
  5. si auzi, inca ceva...tot vorbim ca Walter a facut blat cu Gigi...dar daca s-a lucrat pe la spatele lor...l-au facut Biancuta si Cruduta

    RăspundețiȘtergere
  6. hai U! Walter nu plati suporteri sa-ti faca...jocul. Nravo Pile, esti nevun dar ai curaj. hai U!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce tare e Bostina! De la echipa a doua a facut valuri. Acum vine la echipa no 1. Militianul isi va arata coltii. A fost frumos la Da Vinci mai betivilor. L-ati turnat pe Badea. Cine urmeaza?

    RăspundețiȘtergere
  8. fara nici un pic de exagerare !!! ................felicitari un articol beton

    te saluta adi pop

    RăspundețiȘtergere

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...