22 martie 2012

I-AM EXECUTAT! SERIOS?

Cine aleargă după doi iepuri, ori e prost, ori e obosit. Aşa mi-am spus şi eu de aceea mă declar un...obosit. Am lăsat să treacă meciul cu “lupii galbeni”, dar atenţie îmi era spre 20 martie. În gândul meu mi-am spus destul de clar “două dintr-o lovitură”. N-a fost să fie, aşa că jumătate din grupul de iepuri îl las în aprile, poate mă las “păcălit” în “mojarul transferurilor”.

Acum sînt odihnit şi pot să-mi povestesc în scris despre prima victorie din 20 şi 12 a Universităţii Cluj (mai era nevoie să scriu Cluj?) în faţa celor de la Astra Ploieşti Giurgiu.

Unui amicuţ i-am explicat cum stă “U” cu schimbările. Prima şi cea mai interesantă a fost F.W. în tribună şi Ionică Strategul la Piteşti în faţa teveului, urmărind cu atenţie emisiunea “antrenorii au talent” de la Contra tv. Nu ştiu dacă brichetele umane au aprins trabuce, dar primul care a dat foc a fost Achim la golul lor. Un ofsside cât casa dacă Achim era inspirat. Cei din Giurgiu, pardon cei din Ploieşti mă trântesc cu faţa la pamânt, căutându-l pe Dumnezeu prin adâncurile pământului şi rugându-l să facă vreo minune că noi nu sîntem în stare. Dumnezeu, bun şi sfânt (ca de obicei) se încruntă la cei din Giurgiu, pardon Ploieşti şi jampierele le sînt mai grele, cu toate că erau mai întotdeauna primii la minge.

Discreţia (vă rog să apreciaţi cuvântul) unor elevi de –ai lui “Clau (fost) – gol” a fost una de genul modern din pictura fotbalului românesc – miserupism. Miserupismul e un mod modern de a colora un ideal sau o viziune a ceva despre nimic. Cele câteva excepţii nu întăresc regula şi nici n-o penetrează.

Fug cu gândul la nea Vanea şi ale lui călătorii (prin cuvinte) în lumea fotbalului. Meciul Brazilia – Bulgaria (C.M. din Anglia 1966). Au bătut brazilienii cu 2 la 0. Nea Vanea a colorat partida printr-un dialog între nepot şi bunic. Nepoţelul era fascinat de golurile lui Pele şi Garrincha, bunicul aproba execuţiile şi atât. Căuta (bunicul) să-i explice cum stau lucrurile şi...jocul. Au învins brazilienii dar n-au...convins. Jocul lor a fost şters şi plin de...empirism (nu ştiu dacă-i un cuvânt potrivit pentru picior şi minge).

Aşa a jucat şi “U”. Cu execuţii de generic şi cu un public care a demonstrat (nu cred că mai era nevoie) ce înseamnă să ai un traseu construit pe axa: ROMÂNIA – ISTORIE – ADEVĂR.

Aştept să culegem victoria, dar şi victoriile printr-un joc care să-l lase şomer în continuare pe Ionică Strategul. Da, Ionuţ mi-a fost, îmi este şi-mi rămâne prieten, dar asta nu înseamnă să nu acceseze rubricile...succes şi echipă. Clau (fost) – gol a riscat şi a bifat. F.W. a plâns după meci. Aşa se vorbeşte prin târg. Motivul lacrimilor nu-l cunosc, dar bănuiesc că nu e unul legat de tăiatul de ceapă şi...buget. F.W. a fost în tribună. De mâine vine primăvara şi rândunicile încep să zboare. Ce-ar putea face o rândunică?

Clau (fost) – gol s-a agitat pe bancă (spre disperarea lui Ionuţ Badea şi mulţumirea lui...dar mai bine nu) şi a reuşit să construiască un fenomen normal în fotbal. Bucuria e a tuturor. Aici a pierdut Badea meciul cu “U”.

Am jucat şi am învins. Am meritat.

Echipa:

1. MIRCEA BORNESCU:

m-ai surprins în unele momente, noroc că au fost puţine. Ai ieşit la o centrare (spre final de joc) mai “muci” decât am ieşit eu după meciul lui “U” cu Dinamo la Mediaş. Ai ocazia la Chiajna să devii flebeţea Anei Maria Prodan. Fă-l pe “Reghe” gelos şi pe noi cu trei puncte. Nota: 3

23. SEBASTIAN ACHIM:

la golul lor te-ai poziţionat mai bine decât...tuşierul. Ai câştigat toate duelurile unu la unu, dacă nu-i aşa, îmi cer scuze. Cum naiba, ploieştenii sau giurgiuvenii erau tot timpul primii la minge? Fi mai la subiect, ce naiba. Azi mâine rămânem fără impresari şi adio...transfer. Nota: 2,5

8. GEORGE GALAMAZ:

te înţeleg şi vorba ardeleanului daco – geto – get – beget, “la tăţi ni greu”. Nota: 2,5

2..LUKASZ SZUKALA:

în fiecare etapă din retur am luat gol. Fiecare gol a fost marcat din careu. În careu erai şi tu. De ce? Nota: 2,5

3. GASTON MENDY:

pe tine nu pot să-mi supăr nimic din mine. Eu văzut că tu vrut jucat. Eu înţeles că tu nu putut. Tu supărat pe minge că ea e rotund. Nu-i broblem. Eu meci viitor cusut mâner. Poţi dribla cu mâna. Nu fi zubărat. Nu plăngi, lăsat numai patron plăngăcios. Tu vrut jucat şi Chiajna? Vezi poate tu vrut rămas acolo. Eu nu supărat. Nota: 1,5

15. OVIDIU HOBAN:

cred că eşti influenţat de linia...sinusului. Peste meciul cu steluţa, sub meciul cu rapiduleţul. Apariţiile din atac sînt mai dese şi mai periculoase. Pe viitor ajută-l şi pe Boştină să înţeleagă jocul pe...teren, pentru că aceste culise dor...în timp. Nota: 3,75

20. SEBASTIAN COJOCNEAN:

evoluţie oscilantă dar eficientă. Tu poţi să-l ţii pe Clau pe bancă, cum la fel de bine te poate ţine şi el. Nota: 3,5

30. ALEX PĂCURAR:

ai şutat pe poartă şi periculos. Toate acestea s-au întâmplat o singură dată spre bucuria unui chibiţ de lângă mine (la meci) care nu înceta să-mi coloreze evoluţia ta, remarcabilă de altfel, printr-un singur cuvânt pe care din păcate nu l-am reţinut. Dacă şi Clau (fost) – gol te-a păstrat în teren înseamnă că eşti inexprimabil, pardon indispensabil. Nota: 2,5

GHEORGHE GROZAV:

Gicule să ceri drepturi de execuţie pentru teveurile care te folosesc la generic. Dumnezeu a creat foarfeca pentru a tăia hârtia sau alte chestii, nicidecum pentru a ne tăia...respiraţia. Linişte, taie Grozavu. Ai grijă că dacă la Chiajna, te-ai tăiat nu te iert. Nota: 3, 75 (pentru joc) şi 5 (pentru execuţie). Nu fac media.

10. ADRIAN CRISTEA:

să n-am parte dacă înţeleg ceva. Badea a plecat şi tot la fel joci. Discret precum paparazzi. Joacă măcar la 70 % din ce şti şi din ce poţi. Dacă în fiecare meci o dai numai din unşpe, propun un regulament ca la handbal. Intri, dai şi pleci. Dacă se mai întâmplă in timpul jocului câte ceva, trimitem o maşină după tine şi gata, sau ţie nu-ţi plac petrecerile nocturne? Nota: 3 (pentru că n-ai ratat)

26. ANTHONY NWAKAEME:

ai alergat, ai alergat şi iar ai alergat până când ai fost schimbat. Nota: 2, pardon 3 pentru că a fost ziua ta. La mulţi ani!

Au intrat mai târziu:

18. CRISTESCU:

ai făcut în 25 de minute ce n-a reuşit Păcurar în 4 liuni, 3 săptămâni şi 2 zile. Nota: 3,5

11. DRĂGHICI: ai bifat la rubrica “prezenţe în liga I”. Fără notă

47. POPA: n-ai avut timp şi nici eu n-am notă.

Pe viitor mister F.W. dacă tot vă plac (AŞA MULT) lacrimile, n-aţi râs când aţi văzut pe ce gazon joacă bieţii? Nu ştiu cine pe cine cheamă la raport, dar o discuţie cu “independentul Tişe” cred că-i necesară pe tema : “gazonul şi bufonul”. Dacă preşedintele de judeţ îşi aruncă meritele pentru “Electoral - Arena” în viitoarea campanie agricolă şi electorală să arunce două lopeţi de prund şi să astupe gropile din sondajele de opinie.

Am trecut şi peste asta, vine Chiajna!

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru... povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu

Un comentariu:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...