06 martie 2012

UN PUNCT

A trecut şi prima etapă din 2012. Gura târgului a fost şi nu prea...ruptă. Asta poate fi explicată şi de slabii vorbitori de limbă română, ce-i drept cu puţine excepţii şi alea reduse la degetele de la o mână.


Românii sînt împărţiţi în două părţi, deloc simetrice. Una dată peste cap de clasa pregătitoare şi al ei viitor, altă parte, mai numeroasă, aşteaptă cu sufletul la gură şi cătuşele pe masă decizia în „Dosarul transferurilor”. Am aştept degeaba până astăzi (n.n. 6 martie) soluţia...nedefinitivă, deci şi prin urmare îmi povestesc...povestea fără viruşi şi scenariu zero, apropo de clasă.


Cel mai tare „mijlocaş” din liga lu' Mitică, Cristian Anghel joacă în sistemul „totul sau nimic”. Una din întrebările retorice din fotbalul de pe la noi sună cam aşa şi pe dincolo: „ ce ne facem fără domnii: Borcea, Copos, Neţoiu, Popescu, Stoica, 2 ori Becali şi lista mai poate continua? Decizia a fost amânată, pentru ca baba Dochia să-şi verse hainele prin...20 ale lunii. Mi-am ales baba pe 9, la anu am s-o aleg pe...20 fix!


Mă pot lovi în toate punctele cheie ale organismului după prima etapă. „Prono stilul meu” a fost perfect, cu toate că eram mai fericit dacă-l „buctam”, fir-ar să fie de lovitură Tony, măcar dacă o loveai cu cap şi nu cu capul. Nu-i bai. Accept răzbunarea ta...luni seara. Cu cinci „duble”, o „triplă” şi ce-a rămas „simple” l-am surprins chiar şi pe don Mitică, personajul atât de îndrăgit de nenea Iancu din Haimanale şi nu de la...Timişoara, cum s-ar fi crezut.


Nu ascund că am avut o uşoară stare de „disconfort” înaintea meciului din Giuleşti, uneori explicabilă, dar după ce s-a întâmplat mi-am dat seama că pomul lăudat face doar...aluaturi. Lucescu – copilul, nu ştie să piardă. Are cu cine să semene. S-a supărat pe toate jucăriile copilăriei sale că n-a primit patru (!!!) lovituri de pedeapsă. Răzvănel, fost distrugător de bun naţional, s-a plâns pe linia de tramvai, atât de aproape de...stadion. S-a arătat nemulţumit că Alexa nu l-a rupt pe Marinescu la faza golului egalizator, de parcă până atunci a fost „o fată mare” pe teren. Nu s-a mulţumit că Balaş nu i-a acordat aceleaşi patru „unşpe” metri, dar mă şi ne lua de prost, spunând (şi mie) că au avut două bări. Şi aici am rămas mut, n-am găsit nici o bară Răzvănel. Pentru cultura ta generală chestiile alea din stânga şi dreapta se numesc STÂLPI, iar chestia aia care le uneşte se numeşte...BARĂ sau transversală. Răzvan şi eu aş fi nemulţumit de rezultat. Gândeşte-te la detenta lui Tony, el a sărit mai mult decât trebuia. A sărit să-l ridice în sondaje pe al lui patron şi pe a sa...nealegere. După „duma” cu „Abonamentul, petrolul şi Primăria” mister F.W. s-a lăsat aşteptat la primul joc oficial din 2012. N-a ajuns, Bucureştiul fiind o localitate mult prea îndepărtată de...Giuleşti şi ale lui flecme. Interesant, dar nici un „oficial” pe la tribuna zero (fără nici o aluzie la minunea baba cu „B” mare) n-a catadicsit să-şi spele dinţii cu somon, trufe şi prăjitură din blatul lui Copos.


Revin la meciul lui „U” cu Rapid. Prima surpriză. Bornescu la „U” în poartă. Asta s-a întâmplat pe toată durata partidei, chiar dacă îmi lăsă uneori impresia unui daltonist...notoriu. Mircea, trecerea de la alb-vişiniu la ALB – NEGRU se realizează în primul rând cu inima, apoi cu mintea şi abia la final cu...jocul. Accept bunele intenţii şi admir pasa spre Marinescu, dar uneori erai dus de val pe spate ca-n minutul 68. Noroc că n-a fost...69.


Abia după treizeci de minute am înţeles de ce Alexa şi Lucescu (chiar dacă n-a jucat) au vrut să-l distrugă pe Marinescu. Giuleştenii n-au jucat dur, motiv pentru care Pancu s-a autorupt. Grigore-titularul a jucat cu bărbăţie şi nu trebuia elimininat decât prin minutul...30 de Balaş, nimeni altul decât duşmanul tuşierului. Vântul a bătut atât de tare încât l-a accidentat pe Lucas Szukala, că dacă scriu ceva despre jucători se supără ex-selecţionerul şi ale lui atitudini. Aşa e n-am jucat strălucit, dacă se întâmpla „să strălucim” veneam cu...trei puncte şi se stricau „primele” în laboratoarele cofetăriilor de prin capitală. Dacă e să admir ceva prin Giuleşti, atunci pot să spun clar, Galeria, în rest...nimic. Jenant, nici tabela nu poate funcţiona normal, şi-a „dat drumul” la finele primei reprize, când Badea Strategul a nimerit-o. De data asta i-a ieşit. A schimat bine şi 1 la 1 spre disperarea unora şi altora. Bădiţă, vezi că nu tot ce zboră aterizează la...Cluj Napoca. E primăvară, e drept dar cu o floare...


Ionică strategul acum îşi freacă mâinile îşi scuipă în sân şi ce-şi zice: „dacă-l fac şi pe Stan, patronul o să vină la meciuri, iar dacă nu-i fac pe stelişti, noul căpitan va fi...Boştină.” Am răs şi am zis. Cu o jumătate de echipă nouă, Badea încearcă imposibilul. UEFA. Ce interesant, echipa din...echipă. Hai „U”.


Echipa:


BORNESCU – la început emotiv. Pe parcurs ezitant. Cred că la final ai fost...mulţumit. Nu? Nota: 2


ACHIM – frate dute şi-n atac că nu se supără nimeni, poate adversarii. Nota: 2,5


ABRUDAN – şi da şi nu, dar mai mult...nu. Jucai mai bine în Turcia. Un transfer, ceva... Nota: 2,5


SZUKALA – căpitane ştiu că poţi mai mult. Cred că a fost contactul cu...2012 şi banderola de la...Boştină. Nota: 3


POPA – încă nu-mi dau seama. După ce intră Grecu mă...pronunţ. Nota: 2,5


PĂCURAR – nu zic din răutate sau din...obişnuiţă, tu când vei rupe gura târgului? Nota: 2,5


MARINESCU – când îl vezi în faţă pe Alexa spune-i vreo două să nu te uite. Bine? Nota: 3,5


HOBAN – notele încep de la 1 şi se opresc la 5. M-am oprit. Nota: 5


CRISTESCU – subţire, subţire, subţire. Nota: 3


CRISTEA – la fel ca la Cristescu dar tu ai meritul că nu te-a înlocuit Grozav. Nota: 3


NICULESCU – după primele minute îţi vedeam piciorul rupt de către „delicaţii” adversari. Apoi teama te-a cucerit. Nota: 2,5


Au intrat mai târziu, dar întemeiat


TONY – ai avut tarla în Giuleşti şi n-ai profitat. Bago-n...aţe. Nota: 2,5


COJOCNEAN – Alexa dacă doarea să te faulteze nu putea s-o facă. N-are cum să te ajungă. Nota: 3


GROZAV – Mai vrei şi notă? Bine, na: 4,5


Nota minimă: 1


Nota mnaximă: 5


M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru...povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu


p.s. 1


Ionică Strategule, pe viitor când mai faci vizionări, urmăreşte atent fazele fixe ale adversarilor. Alexa nu-i la primul gol din fază fixă. Marchează din faţa portarului şi pe deasupra şi din careul de 6 metri, asta numai dacă vrei să citeşti şi să afli o părere sau nu te...bagi. Acum pe stelişti nu-i viziona, acolo e Machado şi-l şti ca-n palmă. Vezi, după meci să nu te mănânce palma că pe F.W. îl mânâncă şi...candidatura.


p.s. 2


D-le director executiv, când n-aveţi de lucru şi vă apasă dorul de muncă, poate reuşiţi să actualizaţi echipa şi pe site. Evident, numai dacă ştiţi cui să-i spuneţi sa facă această...modicare sau „las-o că merge şi aşa”.


Tot io.


2 comentarii:

  1. aspru cu unii jucatori. hai U. sa batem oile si gunoaiele. hai U

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai DINAMO!!! Esti slab. Cine te plateste taranule?

    RăspundețiȘtergere

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...