07 martie 2012

DRAGOMIR ŞI...HITLERISMUL

N-aş fi „povestit în scris” nimic despre fotbal decât după 20 martie. Motivul e simplu pentru unii şi destul de complicat pentru cei din...exterior.

Dând dovadă de preocupări „democratice” cuplul de patinaj artistic din fotbalul nost, Sandu - Dragomir ne ameninţă cu...retragerea. La început am luat lucrurile în serios şi mi-am făcut bagajele pentru a-mi depune candidatura pentru a-l înlocui pe Mitică de la Ligă. Pe bune. Avem foarte multe în comun. El a fost comandant la „Victoria” (n.n. pentru începători: echipa securiştilor), eu am fost comandant dar numai atunci când pe Insulă (cartierul copilăriei mele) mă jucam „hoţii şi vardiştii”. El, fost preşedinte la „Viitorul” Scorniceşti, eu tot comandant la „hoţii şi vardiştii”. Zău aşa, măi Mitică, îţi aparţin au ba următoarele cuvinte. E drept, la prima citire poţi jura că nu-s ale tale, că lipseşte „ă-ul” atât de drag, dar abia apoi mi-am revenit şi mi-am dat cu seama peste mine şi peste înţelegerea...secretarului de redacţie sau cine o fi fost la...butoane.

Citat din ediţia printabilă a cotidianului „Pro Sport” din 7 martie a.c. –„...nu mă gândesc la pensionare, dar mă gândesc foarte serios la retragere la finalul mandatului. Mă gândesc să-mi duc mandatul ăsta şi gata, nu mai candidez. Sunt scârbit de mass media din România, care e mai rea decât hitlerismul...”.

Băi Mitică, m-ai lăsat rece ca berea în sezonul cald. Ştiu că pe siviul tău stufos stau la loc de cinste (evident că numai pentru tine) două mandate în Parlamentul României, dar nici chiar aşa. Ştiu că ţi-ai frecat cunoştinţele politice prin PRM, dar chiar aşa – „...mass media din România, care e mai rea decât hitlerismul...”

Vreau să-ţi spun că în calitate de reporter al Televiziunii Publice fac parte din...mass media din România. Nu te întreb cine a creat cotidianul „Atac la persoană” şi „Sportul Românesc” (de unde te-au părăsit cu toţii?!) dar m-ai jignit. Cum, măi Mitică, să-mi spui că sînt mai rău decât hitlerismul? Te înţeleg, tu ca fost peremist şi cu veleităţi (cunoşti termenul?) naţionaliste radicale şi coşmaruri ascunse, să vorbeşti despre hitlerism. Din pură curiozitate ai citit vreo pagină despre hitlerism, că din siviul stufos reiese că ai început prin '98 studiile economice, dar finişul..nu-i. Dan Şova (un alt mare parlamentar român) s-a dat pe derdeluş cu ISTORIA, negând...ADEVĂRUL. Pe el l-a demis partidul şi tov. preşedinte Ponta, în schimb pe tine, măi Mitică, nu te poate demite...nimeni. De ce mama măsii de mass media de la noi e mai rea decât hitlerismul? Ce a făcut mass media din România? N-a construit lagăre de exterminare (cunoşti termenul?) în care să-şi găsească sfârşitul articole, reportaje, interviuri ş.a.m.d. Păcat băi Mitică că faci o astfel de comparaţie, tu fost preşedinte la Viitorul Scorniceşti şi Victoria Bucureşti. Singurele echipe desfiinţate în '89. Moreniul are alt aluat. Cum „îi musai” să arate mass media din România să-ţi placă şi ţie şi lui Sandu. Să stau în genunchi şi să cer o şaorma? Hai, mă laşi! Spune-mi că n-ai declarat aşa ceva şi sînt fericit că totul a fost un vis...prost. Mitică, n-ai vrea să mă dezafiliezi din...România? Am auzit că-n Austria şi-n Germania se trăieşte rău, asta numai aşa în ciuda celor care-l cred pe Hitler...american.

Trist Mitică, succesul fotbalului nost e construit după chipul şi asemănarea celor care-l conduc şi-l...tot conduc. Dacă numim o echipă „Generaţia de Aur” şi n-a câştigat nimic, să ştii că asta îi numai datorită mass mediei din România, nici într-un caz al celor care sînt atât de titraţi şi mari organizatori de meciuri.

Mitică m-ai umilit şi m-ai jignit. M-ai coborât mai jos decât hitlerismul. Mironică, într-una din poveşti, scria la final – „...la casele de pariuri „Mitică la puşcărie” are o cotă cu şansele pe care le avea Victoria miliţianului Mitică să bată pe Dinamo...”. Eşti rău Mironică. În România puşcăriile au mândria lor. Nici una nu-l acceptă, poate una din istoria...hitlerismului.

Mitică faci ce faci şi te afişezi ca un „oracol”. Dacă tot te-ai îmbrăcat în hainele divinităţii şi simţi la „deştu' mic” profeţia, mă poţi ajuta cu o informaţie? Pe când mass media asta hitleristă, pardon mai rea decât hitlerismul nu va mai fi obligată să scrie...liga' lu Mitică? Un pronostic ceva, o profeţie. Hai Mitică!

De când bate vântul frunza-n dungă aştept schimbarea. Ce zici Mitică, să-mi „bag” candidatura sau să-l las pe altul care să se comporte la fel de civilzat ca predecesorul său?

O antepenultimă întrebare. Mitică, de ce te iubesc chibiţii atât de mult?

O penultimă întrebare. Dacă mi-am cumpărat bilet la un meci de Liga I şi vecinul de fotoliu îmi şopteşte la ureche „să trăieşti bine”, pot să-i mut falca şi neamul cât mai aproape de origini?

O ultimă întrebare. Dacă mass media din România e mai rea decât hitlerismul, fotbalul din România e mai bun ca cel din Mali, Gabon, Armenia? Îl las şi pe „discretul” Sandu să te ajute la răspuns.

Să n-am parte de răspunsurile de la finalul „visului urât”, eu tot mai sper c-o să aduci explicaţii la...explicaţia ta, atât de gândită precum viitorul din... . dar mai bine nu.

M-am urcat pe şa...ua limuzinii din faţa vilei de lângă piscină, am declanşat alarma şi am plecat prin ţară să culeg alte poveşti pentru...povestitori.
De dincolo şi de dincoace, Pilu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...