17 mai 2012

CINE ARUNCĂ PIATRA?


     
Mi-e greu începutul, altminteri n-aş fi început. Aşa a fost şi când Dumnezeu a creat lumea, s-a agitat peste tot şi la urma urmei, plin de lene şi de realizări, s-a odihnit. Nu s-a pus nici o secundă problema moralităţii lui Adam, a păsărilor ce-şi construiau cuiburi din nimic, nu s-a pus nici o problemă. Dumnezeu, pe bancă sau nu, s-a odihnit din plin de tot şi toate. Aşa şi eu, dară fără realizările Creatorului m-am odihnit şi când mă odihnesc, citesc.
Eram în faţa unui text cu de toate. Subiect, predicat şi alte părţi de propoziţie se scăldau într-un...mare of al unui sociolog fost om politic.
N-am înţeles de ce unii oameni când au posibilitatea să construiască FAPTE demne se trag cu sania (sania se poate înlocui cu orice altceva) apoi, în lipsa pârghiilor,  devin mari deontologi şi responsabili cu moralitatea pentru ceilalţi.
Domnule Dâncu, n-am auzit de vreo mare luare de poziţie din partea politicului în „epoca de aur a Guvernului Năstase” pentru a distruge „mizeria” din fotbal. Apropo, nu fiţi rău în text cu Dinamo şi Steaua că poate se supără creatorul şi...nu se ştie. Vă ajut cu o întrebare ce nu vă dreptul de a deveni şi naiv. Numai fotbalul este mutilat de politică? Din textul aruncat spre cititor sau cititori, cred că au mai fost şi alţii în afară de mine, mi-a reţinut atenţia următorul citat: „...dacă era o luptă la titlu între U şi CFR, aş fi fost cel mai mândru clujean...”
Mister Dâncu, dacă prin lecturile domniei voastre aţi fi întâlnit rânduri cu ceea ce a însemnat, înseamnă şi va însemna „U” Cluj pentru români, cred că m-aş fi împiedicat de următorul text – dacă „U” Cluj era într-o luptă pentru titlul de CAMPIOANĂ, aş fi plâns în genunchi lângă fiecare lumânare ce arde, ŞI ACUM, pe Ion Moina, aş fi plâns cu fruntea lipită de ghetele lui Mircea Luca, aş fi plâns cu palmele acoperind inima ce a luat forma vocalei şi dă ritm în fiecare cuvânt născut de ISTORIE. Apoi dacă vreţi să fiţi şi mândru o puteţi face, dar cu atenţie să nu fiţi văzut de...patron.
DNA-ul, ANI, Spitalul de Urgenţă, Academia Română, BOR-ul. Sau cine vrea, numai să o facă. Autosesizaţi-vă la următoarele cuvinte rostite de un tip din fotbal. Deci există. Citat deschis: „...e plin de mizerii în fotbalul românesc...”  Un patron a spus rezultatul final al unei partide ce s-a disputat după....şase luni. Nici un rezultat. De ce? Mitică de la Ligă ne spune, e drept în cuvinte puţine şi cu câteva bâlbe, că şef la Ligă o să vină unul tânăr care să aibă vreo 3-4 ani de stagiatură cu „ăi bătrâni”. La ce să mă aştept? La o sumedenie de deontologi cu moralitatea sub formă de burtă, cu lanţuri la gât sau la mână, ce mai imaginea perfectă a unei lumi murdare şi plină de valori şterse.
Ce nu înţeleg unii, eu nu urăsc celelalte echipe, eu am învăţat, târziu ce-i drept, ceea ce înseamnă UNIVERSITATEA CLUJ. Creştinii mă înţeleg mai bine. M-am pocăit pentru „U” Cluj.
Oamenilor din fotbal daţi titlul tuturor echipelor, celor de la şapte şi şapte minute de două ori pe an, dacă se poate, toate cupele să fie ale lor, să câştige şi ce nu s-a inventat, dar nu modificaţi sentimente născute pentru a vorbi în limba română.
Vineri seara voi fi la meci. Şi ce-i cu asta? E cumva a doua venire a domnului?
Universitatea (am mai spus-o) nu s-a născut pentru victorii, Universitatea s-a născut pentru a crea oameni ce construiesc viitorul unei naţii.
p.s. n-am fost la Peluză de vreo 10 ani. A fost superb. Am întârziat ce-i drept, dar am adus şi...golurile (n.n. U Cluj – Voinţa)

Nu schimb nimic din mine. Cu faţa spre cer şi inima spre „U”!
Al vostru şi al meu, Pilu Bănoi.

Un comentariu:

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...