23 mai 2012

POVESTE DE VACANŢĂ


S-au dus pe apa Someşului cele 32 de partide şi 2 finale. Au trecut peste mine câteva zile în care soarele n-a strălucit atât de mult ca altădată, altminteri eram la plajă. E drept că am refuzat întâlniri unde puteam fi muşcat de căpuşă, de aceea am stat în banca mea şi m-am virusat de unul singur. Aşa sînt eu, un masochist printre cuvinte.
Cu ce să încep? Habar n-am. Toate mini poveştile din fişierul meu sînt aşezate, printr-o inginerie proastă, departe una de cealaltă, dar cu câteva cuvinte şi idei comune.
Omule bun, cititorule drag, toate aceste cuvinte sînt sentimente iar pe alocuri ele se transformă în păreri. Nu-i musai să fie adevărate, dar ce te asigur, e că nu sînt...false. Ai dreptul la critică, aprecieri sau alte elemente ce-ţi dezvoltă atitudinea, dar nu-i moral, în primul rând faţă de tine, să te...retragi.
Aşa că...le aştern.
Încep cu scenariile ce nu se pot îndepărta de un român sau de un grup de români. Ochii albaştrii clipesc la fiecare colţ de stradă, iar glăsuirile le aud şi acum. „Sînt vulturul. Recepţie.” Prin primăvară, am fost la o emisiune alături de Felix. Felix de la „U”, lăsaţi conservatorismul în iunie. I-am spus clar şi în cuvinte pe înţelesul lui că astăzi nu putem urca mai sus de locul şase decât cu mătănii, vrăjitoare şi alte elemente din decorul negativ al fotbalului nost. Mă ameninţa cu cupe europene, bălării, urzicisme, walterisme şi pe atunci irimisme. Ca orice oficial a venit cu tema nefăcută şi curat îmbrăcat. În toată această perioadă i-am explicat lui Ionică Strategul cum e cu vipuşca de general şi n-a înţeles. Ioane, generalii nu crează niciodată războaie, ei aduc pacea, războaiele sînt create la etajele superioare şi birouri aşişderea. Şi acum repet că tu ai pierdut partida cu „U” Cluj şi nu invers. Ţi-am explicat şi „live” şi cum vrei tu de ce Claudiu a câştigat „banca”. Ioane, erai singurul om care nu trebuia să pleci. De aceea căpitanii de vas nu-şi lasă echipajul în derivă. N-aveai dreptul şi nu credeam că o faci. Walter nu e patron de forţă, este un patron de conjunctură, vezi gustul...”petrolului”. Asta e, nimeni nu e perfect, mai ales...eu şi încă ceva Ioane, fiind modest musai să-ţi spun că nu m-am înşelat deloc în afirmaţiile făcute! Gata, mai vorbim...Sper.
Că pleacă Walter, că rămâne Walter. Sînt propoziţii simple şi lipsite de sens. În momente de criză e nevoie de oameni care ştiu lucra în criză. Îmi aduc aminte de insul în costum negru şi cu papillon la meciul cu sovieticii ruşi. Costumul s-a uzat ca şi dragostea de altfel.
Într-un grup când nu şti cine e şeful şi cine sînt executanţii e de rău şi rezultatele sînt la fel de „valoroase”. Construcţiile bazate pe arhitecturi colorate, portocalii în acest caz, semnifică, dacă mai era nevoie, de comunicări prin „firul scurt” între oameni scurţi şi impuşi. Mă las influenţat acum de câteva apariţii pe GB a fostului director executiv şi caut să nu râd de teamă să nu mă îngraş mai mult. Măi nene cum să spui tu – citat deschis – „...elev, măcar din respect pentru perioada când nu aveai ce mânca şi eram printre cei care te ajutau, nu aveai voie să apelezi la astfel de insinuări ...”– citat închis – astfel de cuvinte? Ex-directore, n-aş crede că acest comentariu stă la baza unui as în „arta comunicării” şi a unui aducător de...”peste două sute de mii de euro”. Mă laşi şi apreciază faptul că n-am spus nimic în plus. Apropo, referitor la  „pereţii din bibliotecă”  te invit la o bere cu sloganul celor de la Bergenbier? (Gelu asta nu-i publicitate!). E drept, n-am citit mult pentru că n-am vrut să fiu şi mai....sărac şi abia apoi să împroşc cu zicala născută din sărăcia acestui popor „interesul poartă fesul”. Toate sînt nimicuri în faţa certitudinii, de aceea apreciez „mâncărimile tastaturii” lui Adrian Cinpoeru şi invitaţia lui spre normalitate.
Luciditatea şi înţelepciunea sînt bastoane pe care se pot sprijini oameni de avengură şi vizionari. Ne batem pe GB în opinii şi alte păreri. E normal, dar parcă simt şi ură.  De ce? Care e rolul acestui site? Să înţeleg că el dezbină? Ajutaţi-mă să înţeleg că am simţit greşit. Vă provoc la un exerciţiu de imaginaţie cu mai multe întrebări. Câţi dintre voi aţi crezut sau credeţi în „proiectul Walter”? Câţi dintre voi aţi crezut că ajungem în UEFA League? Câţi dintre voi aţi crezut că vom juca finala Cupei? Acestea sînt întrebări care acum aduc dezamăgiri. Dacă unii au crezut în aceste întrebări au fost împinşi din spate de dragostea pentru „U”, care nu are limite, sau dacă e să-i dau limite atunci spun aşa: dragostea lui „U” începe de dincoace de cer şi se termină dincolo de el. Dragostea nu aduce pragmatism, decât...iubire şi limite nemăsurate.
Când îţi faci casă nu începi cu geamurile termopan. Din cnp-ul meu de vedere aşa s-a început. Poate n-am fost inspirat, pentru unii, dar astea sînt deocamdată părerile mele de vacanţă. Nu vă „ameninţam” eu, în scris ce-i drept, că aştept finalul campionatului să pot admira....caracterele? Doamne, ce de sînt!
Dacă viaţa se deplasează pe traseul stabilit de divinitate, naştere – moarte, nu la fel se poate spune şi despre viaţa alături de „U”. Pasiune, patimă, cuvânt, cântec sînt doar câteva repere obligatorii din nemurire.
Spuneam unor prieteni, ba la o bere, ba la un şpriţ târziu, că apreciez până la capătul vieţii mele oamenii care ştiu să spună NU atunci când toţi spun DA. Asta e, sînt un naiv.
Lemă: Grupul de oameni adunaţi în jurul unei idei, au fost, sînt şi vor rămâne VEŞNICI!
Nu schimb nimic din mine. Cu faţa spre cer şi inima spre „U”!
Al vostru şi al meu, Pilu Bănoi.
p.s.
- în perioada campaniei electorale să nu căutaţi mare lucru. Unii se ascund ca nişte laşi, apoi devin...bogaţi, aşa că apare un nou homo sapiens: Laş şi Bogat;
- scriam zilele trecute o poveste intitulată „Cine aruncă piatra”, mă văd obligat să scriu alta intitulată „Sărutul lui Iuda la „U”, atunci să vezi;
- încă n-am terminat povestea finalului de sezon, e doar o mică...introducere.
Io, din faţa computerului.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...