28 mai 2012

COD PORTOCALIU


Sfârşit de mai. Campania electorală îşi respectă modelul nou, unul mai puţin cunoscut de electori. O campanie liniştită, fără atacuri şi apărări sub centură. Fiţi pe pace n-am să scriu despre Bute şi umilinţa de la Notingham dintr-un simplu şi singur motiv. N-am scris nici când a fost campion, de ce să mă erijez tocmai acum într-un mare „pugilist” din faţa tastaturii. Calm Bute, orice naş îşi are naşul, cu atât mai mult Ponta.
Revin la campanie şi la liniştea dinaintea furtunii. Pe la noi, adică pe aici prin Cluj, toate sînt la locul lor. Fostul premier încearcă ceva nou, îşi adună simpatizanţii, ei şi ele, şi cu acelaşi ton de premier în derută, le explică ce să propovăduiască, din om în om, ca nuanţa portocalie să nu se decoloreze. Îi învaţă pe ucenici ce şi cum despre arestări. Despre reforme şi despre alte lucruri care au lăsat un gust amar în sondajele de opinie şi trasee blocate de influenţe cunoscute. 
Poveştile reale nu pot desface conservatorismul blocat al electorului neaoş, în cel mai nefericit caz pot deveni poveşti-bumerang şi nu-i de bine nici pentru autor şi nici pentru editură. Nemulţumirile din interior (mă refer strict la elector) sînt împinse de marile probleme. Această campanie îmi pare de forma alegerilor parlamentare, cu acţiuni şi atitudini „macro”, de parcă „micro” ar fi muşcat de căpuşă.
În fiecare săptămână, premierul actual a căutat să-şi învingă predecesorul prin declaraţii şi cam atât. Bănuiesc că orice rege are un clovn şi ar fi tare caraghios să-i amintească că între el şi fostul nu există nicio diferenţă. Cum, Ponta egalul lui Boc? Dacă Boc n-a reuşit depolitizarea, de ce ar reuşi Ponta? M-a dat peste cap declaraţia actualului premier, aflat în campanie electorală prin Moldova – citat deschis: „...nu înseamnă că o să pun doar îngeri în funcţie. Din 150 de oameni nu pot fi toţi perfecţi,...” – citat închis. Abia acum mi-am dat seama de rolul îngerului în politica de stânga. De la rugăciunea “eu sînt mic...” pe timp de pace se trece la “înger, îngeraşul meu...” pe timp de campanie. Faptul că nu s-a ştiu e un mic fâs.  Ce nu înţeleg, deocamdată, e de ce naiba dacă la ei e atât de rău şi la noi e atât de bine, cum dracu la ei e atât de bine şi la noi e atât de rău. Iertaţi-mi cuvintele “naiba” şi “dracu”, dar fac parte din familia cuvântului înger propusă de actualul premier bonom.
Maestre Ponta lasă îngeraşii la locul lor şi încearcă să numeşti oameni cinstiţi, iar dacă sînt pe cale de dispariţie invocă diavolul şi vezi ce soluţii are. Îmi permit o întrebare. Cine-i noul vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor? Hai fâs.
Răvăşit până peste de declaraţia de avere, preşedintele pîsîdî, oferă electorului o soluţie de neînchipuit. Alungarea de la Cotroceni a preşedintelului Băsescu prin mijloace fixe şi de masă. “România va vorbi pe o singură voce” precizează Marga, învăţat de Ponta prin “Romania nu va vorbi cu mai multe voci”. Cu alte cuvinte şi cu aceeaşi nuanţă campania electorală este atipică pentru electorul din mine. Eram obişnuit cu probleme loco, când macro e peste tot.
Ponta a dat de pământ cu Tismăneanu de a sărit numai punctul 8 a Proclamaţiei de la Timişoara din...Ion Iliescu şi ale lui gânduri bune. Sprijinit până dincolo de dincoace de cuplul neşantajabil (aţi râs cumva?) Iliescu – Năstase (termopanul nu tenismanul), Victor Ponta caută să se ridice în sondaje precum Prâslea cel Voinic şi merele din supermarketuri. Obişnuit cu liniile paralele, mai ca-ş forţa încă una. “Îngerul demis” poate s-a vrut “cal troian” cu distrugere în masă. Apropo, cine dă cu pumnul în masă?
Din cnp-ul meu de vedere useliştii se duc spre...fiecare cu treaba lui. Nerăbdarea cârlanului Antonescu pare discretă dar...există.
Antonescu a fost răpus de 23 a opta, 23 a opta de sovieticii ruşi, Ceauşescu de Iliescu şi aşa încet rugăciunea “înger, îngeraşul meu...” a devenit hit electoral spre Eurovision 2013, când sper ca Mandiga să aibă...solist şi punctele să vină de la ruşi spre disperarea ministrului de externe şi ale lui declaraţii pline de har şi haz.
Ce chestie interesantă, în campania electorală nici natura n-a ţinut cu Ponta. Finalul lunii mai ameninţat de cod portocaliu. Hai fâs şi adu-mi umbrela şi sigilează urna.
Cu alegerea-n gând şi cu votul la numărat, electorul turmentat.
Hai pa.
De dincolo şi de dincoace de mine, Pilu Bănoi.  
p.s.
dacă găsiţi programul de guvernare al useleului, duceţi-l la biroul de obiecte pierdute, să fie toate împreună.

3 comentarii:

  1. esti interesant si de urmarit. succes

    RăspundețiȘtergere
  2. doru cel viteaz28 mai 2012 la 18:23

    alegerile din iunie nu aduc nimic nou. pleaca un grup de hoti, pacat ca sint inlocuiti de lati hoti. pina cind? nu intereseaza pe nimeni, de aceea nu conteaza cine alege si cine numara. pacat. in 89 am avut o sansa. ne-am bagat picioarele in ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. vasile lupu
    camapanie linistita? nu cred. stiu eu de ce tac. interesanta observatie. de ce numele de 6 si 5? esti un om al cifrelor?

    RăspundețiȘtergere

ALIANȚA RUPTĂ-N CUR

Nu simt nevoia de nicio introducere pentru acest nepamflet, dar simt nevoia de a spune (și scrie) că nu sunt prost. Sau doar așa cred? În co...